håll tummarna för fan.

Ja det är ju som tidigare nämnt (i ca alla senaste inlägg jag skrivit...) tomt på uppdateringar och inspiration.
Det som nu har uppdaterats i min vardag är att jag varit på intervju för cabin crew. Gick till steg 2 av 3. Och är nöjd med min insats då jag hörde att det var MÅNGA sökande. Kändes som jag inte kunde gjort så mycket mer heller. Så nöjd är ordet.
Och fler chanser kommer nog längre fram. Nu håller jag istället tummarna för att få fortsätta med det jag gör på arlanda som trafikassistent. Jag trivs verkligen KANON bra! Och svar på det får vi nog om ca 2 v eller så om jag förstått det rätt.
Skulle vara så skönt att ha en mer fast inkomst och jobba återigen med något jag trivs med.
Och då öppnas många dörrar även för att ordna en EGEN lägenhet! Jag kan inte beskriva med ord hur mycket jag längtar tills dess. Just nu har jag strö köpt diverse inredning till min flytt så småningom i en egen lägenhet. Känns lite deprimerande att inte packa upp nyköpta saker eller bara ställa på hög. Men det finns en glädje i dessa köp också.
Lyckades även impuls köpa en tv. Inte alls min grej att göra så men när jag bestämt mig så blir det så. Sedan att tanken inte var att direkt köpa den värsta på marknaden för sin storlek och design men så fick det tydligen bli. Heja mig!
Nu saknas bara den där rackarns lägenheten också så kan jag börja leva, på riktigt.
Så länge passar jag på att försöka göra så mycket som möjligt av min lediga tid. Och inget mindre än att just resa. Bäst att göra sådant medans man kan. Startar nästa helg med att resa hem. Till Oslo. Ska jobba på ett bröllop till ett par kompisar. Det tror jag blir jätte bra och kul framför allt! Och skönt också att få vara i Oslo en kort stund.
Saknar Oslo, framför allt nu när framtiden är oklar.
Helgen efter det blir det att flyga till malmö och sedan vidare till Ystad för att hälsa på en vän. Den resan tror jag dock kommer bli hel galen. Vet ju att vi triggar igång varandra rätt friskt. Och att ha en hel helg har vi inte haft sedan åre. Shit maj-britt säger jag bara. Haha! Längtar som tusan! Var dessutom länge sedan jag var i södra sverige.
Rastlös själ som jag är slutar ju givetvis inte mina äventyr för sommaren där. Håller tummarna nu för att sista veckan i augusti kunna åka till Tokyo av alla ställen. Vi har ju nu fått flygbiljetter som crew och det är bara att nyttja i den mån det går! För tänk om man inte får fortsätta till hösten. Och man reser standby så då tänkte jag ta ett resmål inte så många åker till så att möjligheterna blir större att få åka med.
Och TÄNK att få säga "nä men jag var i tokyo i några dagar!" Håll tummarna. För DET mina vänner, skulle vara bland det coolaste jag sagt ever!
Som det kanske märks så trots utredning av rygg och inväntan av remiss till magnetröntgen är jag glad. Det blåser i min riktning nu.
2013 startade trögt och jag trodde oturen föralltid skulle förfölja mig. Men den varmare halvan av året verkar ha gjort susen! För kompis, det går bra nu.
 
 
Dagens musik; Petter - Början på allt
 
 
 
 
där går en som svär på allt du gör är gott...
 

Kommentarer
Postat av: pappilu

Hejja hejja. Kör hårt!!

2013-08-06 @ 21:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback