ett dygn med för få timmar.

Idag har jag fått total egentid vilket jag kände att jag verkligen behövde. Inte träffa någon och bara gjort fantastiskt mycket nytta här hemma. Älskar när jag är själv hemma och får göra saker i min ordning och i vilken takt jag vill. Har till och med lyckats slumra till på soffan i samband med tv tittande.
Och till råga på min fantastiska dag var det gratis att sola solarium idag på brun og blid. Vad är oddsen!? Har inte solat på säkert 2 månader eller så men idag kände jag verkligen att jag behövde piggas upp. Och vaknade dessutom inte långt in på eftermiddagen. Kommer dit och så är det en person där som säger att det är gratis just idag! Just my lucky day!
Har dessutom hunnit med att total städat lägenheten, köpt en alldeles för stor pizza som jag inte orkade äta upp, tvättat allt av tvätt, bäddat rent OCH rensat garderoben (!). Nämnde jag att det är söndag? I och med allt detta har jag hunnit se ALLT jag har spelat in på tvboxen, slumrat till och sett om det avsnittet. Söndagar som annars är min heliga ligga-på-soffan-och-hålla-käften-dag. Men tror jag ska ta den här söndagen till historien, för detta sker aldrig igen på en söndag misstänker jag.
Det var helt enkelt bara en fantastiskt bra dag.
Älskar när jag har tänkt allt jag vill hinna på en ledig dag och faktiskt HINNER det. Magiskt vill jag säga. Och i tillägg inte varit sugen på godsaker. Måste vara påväg att bli rejält sjuk eller något.
Har hunnit tagit mig tiden att även tänka över vad jag lägger all min tid på över ett dygn. Inser ganska snabbt att majoriteten går till jobb. Såklart. Skulle vilja säga sömn men det är lite berg och dalbana på det där. Annars är det sociala medier, tv och vänner. Och jag undrar varför jag inte hinner gå en sväng på stan, städa, tvätta eller annat? Mycket märkligt. Jag prioriterar inte det högst har jag insett. På gott och ont givetvis.
Men tyvärr tror jag många andra i min omgivning värderar på samma sätt. Så jag är nog absolut inte unik med detta. Vilket på ett sätt känns väldigt skönt.
Idag kan jag tacka mitt egna sunda förnuft att jag utfört allt det här jag ville. Vi har haft en mycket tung helg på jobbet och kan inte påstå att den har varit till min fördel på något vis. Men kände igår efter jag var färdig att jag var värd en öl med alla kollegorna som redan var på plats. Hann med två öl innan dom stängde och sedan skulle hela gänget på någon form av efterfest på en pub en taxiresa bort. Då tog jag tillfället i akt och körde en cooperfield. Jag smet hem istället för att följa med. Våga vägra vara bakis. Tror inte jag missade speciellt mycket ändå.
Nu ligger även första snön på oslos gator. Håller det sig så kanske det blir mysigt att det är så kallt som det är.
 
 
Dagens musik; Salem Al Fakir - Astronaut
 
 
 
 
eller bli som gatorna, våren och vintern, dom som går runt tills dom försvinner...

Kommentarer
Postat av: Pappilu

Väldans vad du har varit duktig. Man blir ju avis..... Vi som har massor att göra men.....ja du vet. Puss o kram. P

2012-10-29 @ 02:34:06
Postat av: angelique

men som sagt, det är nog första och sista gången det sker en söndag..! hehe ja klassiker det där! egentligen finns det ju alltid saker att göra.. PUSS Å KRAM

2012-10-30 @ 01:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback