egentid, ibland den bästa tiden.

Idag är det tisdag och en mycket bra dag faktiskt. Har varit lite märkligt väder med ena sekunden strålande sol och sedan mörka moln som att himlen skulle trilla ner. Det har i och för sig inte bekymrat mig speciellt mycket då jag pysslat inomhus. Vegard har lämnat mig själv hemma under dagen vilket innebär skön egentid och jag kan få städa i fred. Så jag slängde på en av håkan hellström dvd, hög volym och kunde sätta igång. 2 timmar senare var lägenheten topnotch igen. Golv skurade, damm torkat och tvätt och disk färdig. Love it! Vet också att jag kommer få höra det när han väl kommer hem. Men är han dum nog och lämnar mig hemma när jag inte har några större planer så städar jag. Så funkar jag. Det borde han ha lärt sig vid det här laget.
I söndags var det ju födelsedagsfest. Och vilken fest!! Herregud helt sjuk kul och väldigt många som kom dit så det var topp stämning hela tiden! Klockan 8 igår morse trillade jag och vegard hem. DET kallar jag fest!
Så igår kan man ju lista ut hur våran dag såg ut. Jag gick upp vid kl 15 och efter en liten incident tidigare på morgonen så gick jag iväg för att köpa en ny mikro. Så jag var uppe och hoppade betydligt tidigare än honom. Så jag kunde ligga i soffan och glo på hockey utan någons invändningar om att se något annat. Kl 19 kommer en sliten vegard upp ur sängen. Haha! Innan vi väl bestämt vad vi skulle stoppa i ansiktet så hann klockan bli ganska mycket.
Men det blev en rysligt god middag, innerfilé, potatisgratäng, typ stuvade färska champinjoner och rödvinsås. Kan varit världens bästa bakis mat utan att vara bakis.
Sedan blev det såklart hyr film och chill i soffan. Men vi blev inte uppe så himla länge ändå.
Så idag har det varit perfekt för mig att pyssla runt. Får se om jag ska iväg och träffa en gammal kompis senare.
För imorgon börjar jobb veckan och ingen ro. Bäst jag tar vara på den här dagen. Börjar i och för sig ganska sent imorgon, men ändå.
Dagens musik; Håkan Hellström - Gråsparven när hon sjunger





folk stannar och stirrar på mig, precis som barn som drömmer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback