time to go.

Herregud tiden flyyyyyger iväg! Jobbade idag mitt sista "normala" arbetspass på wallmans. Alltså för mig sista show. Har haft en sådan där märklig känsla i kroppen hela dagen. Så där att man inte riktigt kan sätta fingret på. Antar att det är pga att jag inte riktigt förstår att det faktiskt var sista för den här säsongen. Så fick iallafall med mig i stort sett allt ikväll och det kändes bra. Det jag också ser som en stor fördel att ha haft sista show nu och inte resten av helgen och på lördag när egentligen den riktiga sista showen är, är för att då missar jag gråtkalaset.
Var med om det förra året och visst nu är inte jag den blödigaste i min umgängets krets men ibland kan man dras med.
Kan ta som exempel på sommarfesten, vegard ställer sig och håller tal och kan inte hålla tillbaka tårarna och från ingenstans sitter nog fan jag också med gråten i halsen och plötsligt sitter och lipar. Det var den vita tygservetten det..
Och sommarfesten!! SHIT va roligt det var! För ett dygn! Jag har ju som, jag säkert nämnt tidigare, världens bästa kollegor och vänner.
Vi möts upp på wallmans kl 13 på söndags morgon och blir då hämtade med buss och blir försedda med gott att dricka.
Sedan blir det individuellt quiz, som för övrigt var väldigt svårt för mig då jag inte alls är insatt i wallmans historia eller norska kändisar. MEN jag försökte iallafall! Dom quizpoängen skulle sedan läggas ihop med lagpoäng senare på kvällen.
Vi hade ingen aning om destination men plötsligt hamnar vi i Fredrikstad. Det är nämligen så att tidigare anställda på wallmans jobbar på quality hotell fredrikstad. Så ni kan ju gissa hur vi skulle bo den natten!? På hotell!!! Och genast började spekulationerna om vem som bodde med vem. Men ikke!
Här var det ordnat så att vi minsann fick egna rum, dubbelrum. KING! Jag som hatar att bo på hotell. NOT!
Det blev efter incheck en promenad i solen med välkylda drycker till en mindre äng där vi nu blev indelade i lag för 5-kamp!
Hamnade med Mattias, Samuel, Maria och Henke. BARA svenskar! Haha. Det var riktigt roligt!
Efter det samlades några av oss tjejer för att göra oss iordning tillsammans på marias rum. Tid för middag! Och inte vart som helst utan på takterrassen som var bara för oss och 4 rätters middag med full fest. TACK för kaffet!
Och strålande väder dessutom.
Kan meddela att mitt lag av 6st kom på en välförtjänt 3e plats.
Det var ett mycket slitet gäng som satt i bussen påväg hem till oslo igen efter iallafall för min del hade varit på dubbla efterfester och lagt mig runt 6 tiden... Men INTE missat frukosten SÅKLART! Hotel, say no more.
Den kvällen slutade dock med en spontan utgång för mig och vegard efter att ha delat en flaska vitvin på delicatessen där vi åt med maria, annsi och pernille. Mycket trevligt!
Men det händer så mycket hela tiden nu. 20 dagar kvar till midnattsrocken och lakselv!!!! Och under dom dagarna har jag insett att jag kommer att vara i 4 länder om man räknar en mellanlandning.
För just nu sitter jag och väntar på att få gå till flygbussen som går kl 04.37. Har inte sovit något då jobbet kallade ikväll. Lika bra att låta bli och satsa på att sova lite på bussen och flyget sen.
Ska bränna direkt till pappilus jobb för att sedan få skjuts hem. LOVELY!
Lätt packning och snart mot geneve!! År 2 med EAACI congress för min del. Ska bli spännande.
Nä för långt och tröttsamt inlägg så nu plockar jag ner datorn och beger mig.
Dagens musik; Natasha Bedingfield - Pocket full of sunshine





och be aldrig mer om ursäkt, för sakerna du aldrig gjorde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback