dansa pausa, livet är en fest.

Som min kära far kommenterade i förra inlägget så är det nog lika bra att åka hem och vila upp sig lite. Hem hem alltså. Så nu sitter jag på flybussen påväg mot gardermoen. Igen. Detta jävla resande alltså. Shit maj-britt! Pallar inte! Inte konstigt man sovit dåligt dom här stackars dagarna man varit hemma efter kirkenes och rocken! Gör ju inget annat än reser, tvättar och packar. Dessutom har vegard flyttat till köpenhamn idag. Och fantastisk vän som man är så gick jag FRIVILLIGT upp kl halv 8. Jag måste ju bara vara världens bästa vän!? I och för sig vaknade jag innan kl 7 och kunde inte somna om men ändå. Har sovit ruggigt dåligt dessa dagar. Mycket har definitivt att göra med rocken, resor, packning och noll ro. Det är min teori. Så som pappilu sa, dags att komma hem och vila upp sig. Sagt och gjort!
Så imorse kom pernille med deras hyrbil dom skulle köra till köpenhamn med. Kändes väääldigt trist i lägenheten när hälften av alla prylar är borta. Det blir liksom kalt. Och tomt som satan på vegards rum. Kusligt. Jag är VÄLDIGT glad över mitt val att åka till tumba idag faktiskt. Hade ju annars tänkt att ta det i början på nästa vecka. Men frågan är om jag hade klarat det. Harig som jag är! Det hade helt säkert gått bra men det är trist när man är van vid att vara två. Så snart flyttar fina malene in istället! Ska bli roligt! Och spännande att bo med en tjej igen, haha!
Men till råga på allt, jag kan feeeetglömma en lugn helg iallafall. Jag som inte det MINSTA är sugen på fest efter helgens bravader (trots att jag lyssnar på musik från rocken och längtar lite grann tillbaka, okej ganska mycket då..) Men ändå, det är det där med att dricka. Jag VET man MÅSTE promt inte göra det, men om jag känner gänget rätt så är detta en helg jag kan glömma tankar om att vara chaufför med tanke på att två av mina nära vänner fyller 25 i veckan. Hårt liv man lever. Herregud så löjligt haha.
Men efter det ska jag baske mig chilla! Och dessutom kan jag åka och hämta ut en ny iphone imorgon! På miiiin fredag, fredagen den 13!!! Dock får jag dela den med Henke då han faktiskt fyller år. 25 barre, halvvägs till 50 och närmare pension än studenten! Vilken lycka..! Är ganska glad över att jag är ett år yngre haha.
Nu glädjer jag mig bara till att höra hur det gått för vegard och allt, ska bli kul att höra vad han tycker om jobbet där förhållande vis till oslo. Och så är jag väldigt glad över att få spendera extra tid med mina nära och kära. Väldigt glad över det! Ta aldrig något förgivet.
 
 
Dagens musik; Lidolido - Turn up the life
 
 
 
 

och jag hör att du är säker nu, vaknar med den tanken varje dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback