fri-dag.

Man hade aldrig kunnat gissa att jag faktiskt är LEDIG en fredag i februari. Men jo då! Det händer faktiskt! Ska jag säga vad det absolut bästa med det hela är..? Okej, håll i hatten. Inte en enda liten plan har jag haft. Eller okej, jag var faktiskt tvungen att gå till butiken och köpa bröd. That´s it!
Det kunde inte blivit så mycket bättre! Annars brukar jag gilla att sysselsätta mig med att städa och tvätta när jag är ledig. Men det lyckades jag ta igår utan en tanke på idag. Så allt jag gjort idag är att; sovit så länge att jag nästan skäms, förflyttat mig till soffan och bäddat ner mig där, gjort frukost, pratat med pappilu i telefon, kollat på kyle xy, köpt bröd och solat. Nu är jag åter i soffan efter att ha värmt upp den mat vi hade i kylen till middag. Känns bara helt fantastiskt att ligga i soffan i vårat underbara vardagsrum med tända ljus och inga bekymmer. Mitt enda bekymmer är att jag ville se både the voice norge och sverige, som givetvis sänds samtidigt! Vi har den norska på inspelning men jag vågar inte se på någon annan kanal ifall att det avbryts och då får jag skäll av vegard. DET vågar jag inte! Så det var inte så svårt val till slut.
Jag blev väldigt glad då pappilu ringde idag. Visste inte att han var ledig från jobbet. Så vi pratade ganska länge och det var skönt då han nu, faktiskt på klockslaget, är på väg mot barbados och sin resa.
Nu får jag hålla mig uppdaterad via mammilu om hur det går och hur han har det. Han sa att han skulle försöka skicka sms när han ordnat med kontantkort och sådant. Känns lite märkligt att han faktiskt är iväg igen. Men det är tur att det inte är så länge denna gång. Och jag hoppas VERKLIGEN han är försiktig med tanke på att han inte fått helt grönt ljus efter sin operation. Det är inte värt att förstöra rehab pga detta.
Och eftersom jag är ledig idag och bara går runt och myser i mjukiskläder, filtar, massa kuddar och bra tv så jobbar jag dubbelt imorgon. Startar på ft ett par timmar och avslutar på wallmans.
Lika bra att suga i sig allt jobb som dyker upp! Trots att jag troligen är norra europas mest ovana med att börja jobba kl 9.
Men snart är det söndag igen och den här veckan flög iväg lika snabbt som alla andra veckor. Helt sjukt. Om 1 vecka är det kirkenes också. Shit..! Vart tar tiden vägen? Jag hänger inte med.
Dagens musik; Crystal Fighter - At home





lillebror, bli inte som jag när du blir stor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback