NU är jag hemma, tumbahemma.

Julen är över och jag är hemma från en fantastisk vistelse i sundsvall. Hade gärna stannat lite längre. Tror jag behövde det där, trots att magen gör uppror efter all mat. Min kropp är liksom inte van vid att äta så ofta och heller inte göra nånting, sova och hela baletten. Det blir lite upp och ner vänt men jag är så nöjd.
Bättre jul kunde jag inte få. En riktig jul. Det var minsann på tiden. Hela familjen samlad <3.
Fick en massa bra att ha saker i julklapp så jag är mer än nöjd. Skulle ha gått ut med några från jobbet igår i sundsvall men jag orkade verkligen inte, kände att mysa med familjen var mer lockande. Så jag, mammilu och min farbror satt och spelade spel nästan hela dagen. Med avbrott för mat och diverse. Sedan kom även min bror in och spelade. Riktigt kul då min farbror är en spelhaj så det var inte bara tråkiga kortspel, monopol eller fia med knuff. Snarare ett kortspel som heter fluxx, zombiespel där man ska utplåna staden på zombies, franskarevulutionen där man ska hugga huvudet av folk och vinna poäng samt ett spel där man gick igenom ett tåg och stal hjärnor för att klara sig högst iq vann. Haha. Så ja det var inga vanliga spel men jävlar va kul det var!
Vägen hem var värre än värst. Det var sådant snökaos att bitvis fick man köra i 30km/h för att man inte såg något. Tog 4h till gävle som bara brukar ta ca 2h. Så vi körde hem på nästan 7h istället för max 5h. Hel crazy! Trodde aldrig vi skulle komma hem. Tyckte också synd om pappilu som fick köra i skiten.
Nu hemma duschad, städat undan lite av brors saker så jag kan bo i mitt rum och halvt landat så kan man väl säga att jag är glad för att vara hemma igen.
Nu väntas bara alla små dejter med vänner hit och dit. Kan bli stressigt men också såklart jätte mysigt! På torsdag åker jag tillbaka till Oslo för att vända till tumba igen den 2a januari. Resa är min grej.

Dagens musik; Chris Rea - Driving home for christmas



och hennes nya fina vänner, tror de vet va hon kommer från...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback