Hemma från Göteborg =)

Det var bland det trevligaste jag har gjort faktiskt, så perfekt. Bara åka iväg så kort tid men det blev ändå så himla bra! Jätte skönt att få komma bort bara. Jag ska nu berätta om den trevliga resan =)
Vi var 10 personer som skulle åka och möttes upp i Flemingsberg för avfärd, kallt men fint väder. Kände på mig att det skulle bli bra. Sen kom tåget in på perrongen x2000, så visade det sig att vi skulle inte bara åka det utan också i första klass, tjohoo! Har aldrig gjort det förut så klart man blev glad! Ja och väl på tåget när vi sätter oss så sitter där också en kändis i samma vagn som vi.. Magnus Betnér en rolig komiker som är med bla i Parlamentet på tv4. Jag kunde inte låta bli så jag tar min och J´s tågbiljett och går och frågar om autograf (jaa jag vet det gjorde man när man var typ pytte men kunde ju verkligen inte låta bli när han ändå bara satt där!) sagt och gjort så går jag och frågar och fick dom också, han kunde stava till mitt namn utan problem! Blev faktiskt förvånad! =D Inte många som kan, men antar att han har väl stött på fler med dom som heter som jag =P J trodde faktiskt inte att jag skulle våga, sen iof sa han också att han aldrig skulle våga göra samma sak. Men vaddå, det är väl inget pinsamt egentligen? =D Äsch men iaf vidare till resan =) Så tre timmar senare så är vi äntligen framme i härliga Göteborg, guu va jag gillar den staden alltså! Mmmh! =)
Vi tog taxi från stationen till Gothia Hotel och det var den mest galna taxiresa jag åkt alltså, iaf i Sverige! Han körde som en tok! Gasade förbi så mycket bilar han bara kunde blev det stopp nää men vaddå han hittade kryphål att köra i utan problem och så fort det var ett rödlyse så var han skit stressad, när det knappt hann bli grönt så tutar han på bilen framför! Shit helt galen kis alltså! Och så tog han sjukt med betalt typ dubbelt så mycket som vad det kostade när vi åkte med taxi till stationen nu idag. Nää usch inge vidare skoj det inte! Men vi överlevde som tur var.
Väl framme där så får vi checka in och gå upp på rummen och lämna sakerna för att sedan åka upp till högsta våningen till
Heaven 23, vilken utsikt det var! Man såg hela Göteborg och så var det himla fint eftersom det var kväll och mörkt så lös det om hela staden. Och innan vi kunde börja äta så åkte vi upp och ner en gång för dom hade en restaurang på botten våningen också som serverade det vi var ute efter, deras omtalade räkmackor, och jag förstår nu varför! Hur god som helst och helt gigantisk, snacka om att dom inte var snåla med räkorna haha! Kan lägga in lite bilder från resan sen, fattar inte riktigt hur man gör det nu =P
Efter den goda räkmackan så skulle vi till Lisebergsteatern för att kolla på Brännvin och fågelholkar. Den var såå sjukt rolig! Stefan och Krister gänget utan Krister dock.. Men som man skrattade! Dom är ju inte riktigt riktiga, om man har dålig humor så gillar man den garanterat! Och det har jag =P
Men iaf efter den roliga teatern så skulle vi äta middag var det tänkt, vi hade bokat bord på hotellets restaurang på botten våningen Incontro, men de flesta var fortfarande mätta efter den maffiga mackan tidigare på kvällen (ca tre timmar tidigare) plus att dom skulle stänga köket ganska snart så fick det bli något litet, jag tog hallonsorbet, espressomousse och så var det nån choklad bit med. Mystiskt men faktiskt gott =) Har säkert stavat fel på allt där nu men ni fattar hoppas jag.
Sen efter det var klockan runt 12 och de flesta var rätt trötta även jag man blev faktiskt ruggigt trött av allt ätande och drickande (inte bara alkoholhaltiga drycker) två cider blev det allt som allt under kvällen. Så vi alla gick till sina rum för att sova, vi bestämde att mötas vid frukosten runt halv 9. Så klockan 8 ringde klockan (mobilen) som vi ställt på alarm gjorde iordning oss och åkte ner.
Vilken frukost sen! Oj oj oj... Kunde suttit där tills dom stängde men det gick ju inte vi skulle ju hinna med tåget hem också! Men jag åt verkligen mycket, och nöjd är jag också över det hihi! Så nu blire till att banta fram tills jul när man ska äta upp sig igen!
Och efter frukosten så gick jag och J för att plocka alla vara saker för att mötas i lobbyn för avfärd mot stationen. Väl på stationen upptäcker vi att det är ca 40-30min kvar innan tåget går så vi gick en trip till nordstan jag och J.. In på MQ och vad händer haha, båda vi hittar saker på så kort tid, jag ett vitt fint linne och J en vit, blå randig tröja som var riktigt snygg. Så vi provade, betalade och gick tillbaka till stationen.
Och färden hem skulle även den vara i första klass! ;) Så trots 20min försening med tåget hem så var det en behaglig resa =) Tog pendeltåget till tumba sen bussen hem.. Så nu är man äntligen hemma (fast jag skulle kunna stanna mycket längre)

Så jag tackar Ulf J´s chef för allting denna helg, han stog för alla kostnader! En mycket trevlig resa tack tack!