san francisco, santa barbara mm.

Det händer så sjukt mycket precis hela tiden. Vi får uppleva det mest magiska jag någonsin upplevt. (Okej Tokyo har hög prio här med ska sägas.) men i övrigt. USA. Det behövs inte mer ord.
Just sayin.

Så från san francisco mot deras flygplats tidigt som satfläsk på morgonen för att starta körningen med våran coola bil vi hyrt!
















Jo juste! Den där coola bilen vi hyrt. Det blev inte alls som på bilden. Istället för Chrysler blev det Toyota.
Eftersom jag står för 97% av körningen har jag ju också mina åsikter om biltyp.
Utan att ha sagt för mycket.
Highway 1 för att åka längs kusten söderut och mot LA som slut destination.
Dock tog vi en natt i santa barbara. För att vi kan.




















Vi stannade till vid en mysig restaurang vid vägen. Servitrisen hatade sitt jobb. Men vi träffade ett medelålders par som var mycket trevliga! Så det vägde upp vistelsen. Annars kanske en svag 3 totalt. Vi var fruktansvärt mätta när vi lämnade restaurangen. Cissi påstår dock att det är meningen med att äta lunch. Själv är jag skeptisk.

Under vägen stannade vi också för att se, vad jag valde att kalla dom, elefant bebisar. Jag kom helt enkelt inte på vad dom hette. Tydligen var det inte så utan snarare elefant sälar. Hur noga kan det vara?
I vilket fall som helst var det tusentals. Och då valde vi fel strand dessutom att kolla på dom. Jaja som sagt, hur noga kan det va?










Ungefär lika trötta som en björn i sitt ide kom vi fram till santa barbara. Fick ett privat rum då alla "dorms" var upptagna. Men det var skönt att få yrsla för sig själv.
Men vi tog oss en tur runt beachen och kollade huvudgatan innan vi gick tillbaka till vårat hostel. Om möjligt ÄNNU tröttare.























Upp med tuppen, missade våran tidsplan med en timme då vi var så sanslöst trötta. Men blev genast piggare då vi insåg att små strimmor av sol genom våra inte så väl täckta fönster. Och när vi fick amerikanska pannkakor till frukost blev knappast lyckan mindre.


















Där fortsatte den härliga resan i sol och söderut med santa Monica i sikte. Santa barbara i dagsljus var något i hästväg.
Allt jag kan säga är, mäktigt.




















































Jag behöver väl inte tillägga så mycket mer va? Bilder säger ju mer än tusen ord. Och med tanke på hur förbannat mycket bilder det här är redan, så hoppas jag vid gudarna att ni fattar.
Väl här kan ni förstå vad prio 1 var. Hollywood skylten. Såklart.
Och lite promenad på walk of fame. En simpel lördag kort och gott.















































Ja det var det "lilla" för nu då. Nu är vi ju här i den fantastiska staden och kommer uppleva ännu mer. Så gissa hur kort nästa inlägg blir. När jag nu hinner blogga.
Nu har vi ockuperat wi-fi på McDonalds här på walk of fame. Allt för länge dessutom då dom faktiskt börjar stänga för kvällen/natten.
Så! Lateeeerrr!!

Kommentarer
Postat av: pappilu

Nice!!!!

Svar: Du skulle älska USA pappa!!
Angelique

2014-02-09 @ 09:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback