livet som globetrotter.

Tänkte att det är trevligare att spamma med bild och text här än på Facebook och instagram.
Jag hade en semester som kom lägligt men inget planerat då dom planerna skrotades tyvärr. Lyckligtvis fick jag med min kära vän Cissi på en, vad jag är övertygad om, oförglömlig resa!
10 dagar i de fantastiska städerna i USA, san Francisco och LA. Vem hade trott att jag skulle få denna möjlighet? En dröm gick plötsligt i uppfyllelse!


SAS från Arlanda till Kastrup och sedan hela härliga vägen till San Francisco.
Dessutom fick vi enormt god service av finaste Robin!



Klart man hinner göra sig till på en 11h flight.








Målet nått!!! Vi kan knappt tro det! Men USA här är vi.

Och första dagen struntade vi i att vi bara fått ca 1,5h sömn på planet, vi skulle minsann upptäcka lite av stan ändå. Inga jävla konstigheter. Sova kan man göra i graven.













Man hinner med mycket på en halvdag ute på stan. Men vi insåg också att ett par timmars sömn på 48h kommer man tydligen inte långt på så vi hakade på amerikanarna i deras dygnsrytm och sa godnatt. På tok för tidigt kanske men ack så skönt det var att slippa jetlag.



Och vad säger man? Ny dag nya möjligheter? Så vi gick wild utan några direkta planer och köpte oss 48h biljetter till hop on, hop off bussarna. Planlöst började vi gå till det vi trodde var första stoppet. Trots att man tror att alla i amerikat, skyltar, markerar och informerar om precis allt för att inte bli stämda så var detta en big fail. Inga solklara skyltar för dessa bussar alls. Vi lyckades få kontakt med en chaufför för våra linjer och fick hoppa på vid ett rödljus! Haha! Tydligen var det så kallade "stoppet" betydligt längre bort bakom oss.
Skyller på no signs och sjukt snabba fötter. Vi fick åka med iallafall. Turister som vi är.







Och ja till slut insåg vi att vi inte hade någon som helst plan med denna bussresa och rafsade lite hastigt upp den härligt turistiga karta vi fått på buss stoppen. I bakhuvudet hade vi de sevärdheter vi fått tips om och insåg att vi minsann närmade oss det första. Pier 39.
Ja där stannar vi och ser om det var något att hänga i granen. Jojo, och där fastnade vi kan man säga.
Är det något man lyckas mer än bra med i SF så är det att fördriva tid.











Btw, pappa har givetvis lite bilder till dig. På en ubåt och ett gigantiskt skepp från andra världskriget.





Oroa dig inte! Jag har fler.

Men som sagt här fastnade vi för b la kunde man få bilder på det omtalade alcatraz och sjölejon som bor på pier 39.





Vi valde dessutom att åka nästa buss över den berömda golden gate bron! Ett måste för den som har vägarna förbi SF. Mäktigt är ordet.











Ja jag tog ca 1 miljard bilder på en röd bro. Konstigt kan man tycka men det är enbart för att jag ska försäkras om att detta bara är ett jävla påhitt.
Den här bussturen var svinkall. Jag hade glömt mössan på vårat hostel och Cissi glömt sin scarf på planet eller något. Men inte fan ger man upp för det! Man är väl viking, eller hur?























Och ja, det är precis så coolt som det verkar på bilderna. Om jag hade haft en vettig kamera och inte bara mobilkameran så hade kanske känslan följt med också.
Däremot något som gladde mig var att jag hittade självaste cheesecake factory. Nu är bara frågan, varför var inte penny där och varför hade dom som jobbade där gulvit outfit? Jag vet inte. Frågade i och för sig inte heller. Kanske skulle gjort det.






Nu har jag fått spamma av mig dessa dagar och akta er. Jag har ett gäng dagar kvar! Och dessutom kommer det innehålla b la alcatraz besök med mera.
Den som ledsnar på överdrivet pladder om hur fantastisk resan är och allt härligt som vi får uppleva utan att fatta att vi faktiskt är här! Ni kan läsa en blogg om nya recept till den perfekta 5:2 dieten eller något.
För här kommer det nog överdrivas med både text och bild! Enjoy!

Trött som fan loggar jag ut, kl 23.03. SF, carlifornia.






Kommentarer
Postat av: pappilu

Coola bilder. Hoppas på fler "pappa" bilder, hahaha.... Enjoy!!

2014-02-05 @ 15:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback