alcatraz med omnejd.

Egentligen borde min prio just nu vara att sova. Men eftersom vi drar till LA imorgon tidigt så tänkte jag lite som hastigast pumpa ut bilder och lite text innan jag får min skönhetssömn.
Idag hade vi bokat biljetter till alcatraz. Vilket skulle visa sig vara bland det mäktigaste jag upplevt. Även om jag så här i efterhand inte riktigt kan tro på att jag faktiskt var där. Trots alla miljarder bilder.
Till råga på allt var vädret perfekt! Och med perfekt menar jag alltså INTE strålande sol och plus 25 grader. Tvärtom!
Det duggade fint hela dagen, inte SKIT varmt och det låg som ett gigantiskt dimm moln över hela san francisco.
Alltså perfekt för en visit på USAs säkraste fängelser.










Ja det är ju en jävla ö, så jag fick skita fullständigt i hur mycket jag avskyr båtar och vatten. Men det var det fan värt.






















Den öppna cellen på andra våningen är alltså där självaste al capone satt. Cell 181.










D block. Kort och gott isoleringen. Där kan man säga skräck blandad förtjusning.













Det märkligaste är att få in att detta inte bara är en turist fälla, det HAR ju faktiskt varit ett fullt fungerande fängelse.










Förstår dom fullt ut ändå. Så nära men ändå så långt bort.













Men det fanns ju också dom som faktiskt lyckades rymma från alcatraz. Ett års jobb. Det som fortfarande inte är solklart är om dom kom till friheten eller om dom drunknade. Men dom kom ut!













Tack och lov kom vi faktiskt också ut. Klart det var rejält speciellt att vistas därinne. Tänk då 15-30 år så där. Tror jag klarar mig utan, tack.







Vi gjorde ju inte bara det även om man skulle kunna tro det med den här bomben av bilder. Vilket bara är ett axplock av alla.
Vi åt också på ett hamburgerställe som heter in and out burger. Vi hade fått tips om att beställa något som inte stod på menyn. Animalstyle. Man beställer då t ex en cheeseburger meny men säger då också animalstyle. Attans va gott det var och SÅ amerikanskt! Det var liksom extra allt kan man säga.










Ja. Vi stod oss på denna måltid helt tills vi skulle hem från stan kl 22..
Och eftersom dagen ÄNNU inte är slut så åkte vi också cable cars. Ni vet dom där spårvagnarna man ser på film där folk står och håller i bara en stolpe? Just exakt sådana åkte vi.



















Tack och lov så efter detta gick vi till vårat hostel och dumpade grejer samt bokade hyrbil inför imorgon. LA väntar oss med spänning kan jag tänka mig! Så imorgon tidigt kör vi.
Beroende på hur lång tid körningen tar så är det lite oklart om vi stannar en natt på vägen eller om vi kraschar i LA. Det visar sig! Vi har gått helt wild och inte bokat hostel alls. För att vi kan.




Har ju inte en jävla susning om när jag har internet nästa gång så vi får se när man kan uppdatera. Men tur för er att jag la upp lite extra ni kan gotta er med tills vidare!
Är nästan avis på mig själv vad jag får uppleva här.
För det är sinnessjukt.

Enjoy! För det gör fan vi.

Kommentarer
Postat av: pappilu

Heja heja. Drive safe......

Svar: Det har vi gjort och spenderar nu natten i santa barbara :)
Angelique

2014-02-07 @ 18:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback