halvtidsresultat, utan vila.

Ja alltså livet trummar ju på även fast inte bloggen uppdateras. Märkligt nog.
Det har nu blivit så att jag har fått en fast anställning här i Sverige och flytten hem igen är ett faktum. Och det är med blandade känslor och livets stora frågor som jag gjort det här valet. Kan ha varit den tyngsta signaturen jag skrivit hittills. Och NEJ ingen har dött! JAG VET!
Men det kan väl för fan kännas vemodigt iallafall! Plötsligt ska man starta ett nytt kapitel mitt i allt. Även om kapitlet faktiskt startade redan i slutet på april. Men jag hade ju faktiskt inte räknat med en fortsatt anställning.
Nu råkade jag vara så lyckligt lottad att få vara kvar och trivas något enormt bra med det jag gör. Så där kommer väl dom blandade känslorna in.
För jag trivs nu även helt sanslöst bra i oslo och på mina jobb där! Men tyvärr är den framtiden lite för osäker för att jag ska våga chansa. Och framför allt nu när jag fick den här möjligheten!
Så oslo står för nuvarande på "hold". Tyvärr. Det känns sorgligt att nu sitta och på RIKTIGT faktiskt planera flytten av alla mina saker tillbaka till sverige.
När man egentligen precis fått över exakt allt av ägodelar dessutom och har hela livet där. Så är det bara att flytta tillbaka det igen. Flytt flytt flytt.
Undrar hur många gånger under ett par år jag ska flytta? Nu är jag då uppe i 5 ggr på lite mer än 3 år. Ska jag byta taktik på något vis kanske? Allt för att slippa det här jävla konkandet av alla för-e-bannade prylar jämt. Jag vet inte. Eller så får jag bara se det som ett härligt träningspass.
När nu flytt blev till ett "härligt träningspass" vet jag inte.
Av den här anledningen har jag nu tilltagit vissa åtgärder för att trivas som bäst i mitt hemland som jag egentligen inte trivs i. Jag har börjat med den berömda handbollen igen!
Och SOM jag älskar det! Det var väl ungefär det enda jag saknade i oslo, att inte hinna med och spela handboll. Har ju bara spelat i 3 veckors tid med lite blandade resultat och ett flås som är i noll existens för tillfället. Men det kommer!
Så på lördag är det jag som tågar in på handbollsplanen till min första match på ca 3-4års tid. Iklädd Hammarby tröja.
Märklig tanke det där också. Mycket som händer nu! Jag hade i mina tankar tänkt att jag egentligen skulle starta först om 2 veckor med matchspel kanske. När jag iallafall kan ETT namn på mina medspelare och inte enbart tränarnas namn och orkar springa två kontringar utan att tro att den lilla pension jag fått ihop var förgäves då begravningen kommer ske nästa vecka. Men så här får det bli och det blir nog hur bra som helst!
Det kan ju inte bli mer än fel dock.
 
 
 
Nog om höstens trista dagar. När jag fått smälta att jag numera också är folkbokförd i sverige igen, fått hem alla saker och fått en kondition som man iallafall vågar prata högt om, DÅ kan jag återkomma.
För just nu är allt under ombyggnad känner jag. Ingen pusselbit är riktigt på plats. Men tänkte att ett halvtidsresultat måste man ju ha.
Så varsågoda! Om man nu blev så mycket klokare på det. Inte jag iallafall.
 
 
Dagens musik; Bastille - Things we lost in the fire
 
 
 
 
 
blundar tills jag skymtar lyckan och jag vet, allt är för bra nu...

Kommentarer
Postat av: pappilu

Så där ja.............

2013-10-10 @ 21:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback