tack ska du fan mig ha.

Jag vet. Bloggen står väldigt tom. MEN jag har inte haft någon som helst lust för att blogga. Jag har till och med övervägt att faktiskt avsluta det. Fast, då försvinner ju otroligt många minnen så jag har låtit bli.
Det att jag valt att blogga nu är enbart för att det har hänt så pass mycket som jag mer än gärna vill ha i bloggen. Oavsett hur många som faktiskt läser den. This is for me.
Inte nog med att lägenheten hemma i Oslo är ihop packad med mycket vemod. Men också med en känsla av att jag kan börja ett nytt fräscht kapitel i mitt liv och styra upp saker och ting. Det har ju varit väldigt upp och ner med precis allt för min del senaste tiden, eller ska jag säga åren? Har bara gått och väntat på att vinden ska vända.
Känner att det faktiskt gått otroligt bra sedan starten av sommaren. Det bara rullar på. Det är sådan otrolig lättnad. Tänk att jag faktiskt ska få ha lite tur också. Så skönt! Motgångar och att alltid försöka hitta diverse lösningar på allt tar otroligt mycket i längden. Det har jag märkt.
Nu är det min tur.
Efter mycket om och men gick jag med på att prova något nytt. Då en vän till mig hetsat mig att faktiskt lämna tryggheten innanför wallmans salonger oslos väggar. Sagt och gjort. Flygbranschen nästa. Flygvärdinna var tanken men fick ett sommarjobb på arlanda för SAS som trafikassistent. Why not tänkte jag! Skulle ju ändå vara ledig hela sommaren så tjäna pengar och känna på branschen vore ju kanon.
Det var över 200st som sökte till dom 30 tjänster som de ville ha över sommaren. 28st fick jobbet och en del hoppade av redan i starten. Jag var en av dom här 28.
Det kändes otroligt bra! Detta skulle vara starten på mitt nya kapitel. Fick näst högsta betyg på engelska testet man var tvungen att ha gjort inför jobbet. Allt var över förväntan. Tänk att jag faktiskt lyckades! For once.
Jobbet har varit sjukt inspirerande och otroligt kul! Mersmaken kunde kännas redan efter första månaden med blå uniform. Så jag meddelade att jag var intresserad i att fortsätta även till hösten. Så får se hur det blir med den saken. Lika så har jag fått intervju till just flygvärdinna för SAS. Även där innan ansökningstiden var slut fick jag ett mejl om att det var så otroligt många sökande att dom gick efter 3 kriterier som dom sedan tog ut för intervju. Och även här lyckades jag ta mig till intervju. Så på onsdag vet jag mer. Och blir det inget där, så är jag enormt stolt och glad för mig. Att JAG har gjort allt detta.
Det sporrar mig ännu mer. När man lyckas. När man får tillbaka för något man gör. Och när man får bra betyg för sitt jobb. Nu ska jag göra det ÄNNU lite bättre. Varje dag.
 
 
 
Till min stora glädje är det inte bara jobbet som verkar flyta på. Flera saker går min väg. Fick för första gången se Håkan Hellström på Allsång på skansen. Och inte nog med att vädret var strålande, cidern kall och jag och Jessica var taggade till tänderna. Han skulle även spela en timme extra efter hela allsången. Och det var bara ren magi! Allt var bara perfekt.
Kvällen fortsatte ute på stan då vi mötte upp en vän till mig. Sturehof, Soap bar och slutligen fick The lab sig besök av oss. Två minuter innan vi gick in på the lab så stod jag och Jessica och övervägde om vi verkligen skulle fortsätta kvällen. Vi hade ju trots allt startat festen på eftermiddagen och nu var kl 03.30. Men inser snabbt att, äh skit samma 2h hit eller dit. Då kan vi ju lika gärna åka tåg hela vägen hem istället för en trött nattbuss. Sagt och gjort.
I samma sekund som vi bestämt oss och ställer oss i den korta kön till att komma in hör jag hur Jessica stressat säger "ANGE ANGE..!" Och petar på mig. Lite halv irriterat frågar jag vad det är hon vill. Så ser jag exakt vad det är hon vill.
Till kön ansluter det sig ett sällskap på 4-5 personer varav en av dessa är självaste HÅKAN HELLSTRÖM! Där står han. Livs levande! Vi tappar nog allt av förstånd båda två och slutar tänka helt.
Jag går fram i ren panik och ber om en bild. Får till svars att dom just skulle in och det inte hanns med. En skit dryg tjej sa bestämt nix, det går minsann inte! Jag blev väldigt besviken och ganska paff. Hur lång tid kan det ta? EN bild liksom..!
Var nog lite nöjd ändå. Han var ju där. Och vi med. Väl där inne klarar vi inte att hålla oss längre och Jessica tar täten då jag vägrade fråga igen i tron om att drygheten kanske smittat av sig på Håkan himself. Då skulle besvikelsen vara total.
Vi får bilder båda två med en otroligt generad Håkan. Vi glider in på toan och stört grinar båda två. Inte direkt så vi räknat med att reagera. Man blir tagen och chockad. Kan meddela att chocken ännu inte släppt och kommer nog alltid vara där. Min absolut största dröm har gått i uppfyllelse. Jag kan inte tro det, kommer aldrig tro att det faktiskt hänt. Mina bilder blev suddiga. Men fick iallafall bild och man såg att det var jag, och Håkan.
Det visar sig nu också att min vän som var med träffat Håkan tidigare och var onekligen tjenis med honom. Detta blev bara bättre och bättre.
Det slutade med att vi allihopa sitter i en av sofforna och skålar. Fick till och med bjuda Håkan på öl. Och en mer tacksam person för en öl har jag aldrig mött. Där snackar vi feedback. För mig var det ju en ära. Tänk så sjukt.
Aldrig har jag och Jessica varit så tagna av en situation tror jag.
Där sitter vi, i en soffa med den jag alltid värderat högst, min största idol, surrar och dricker öl. Vem får vara med om något sådant? Det är mer än fantastiskt. Mer än jag någonsin kunnat drömma om.
Det låter ju i och för sig också sjukt. Att jag är sjuk. Men detta kommer jag aldrig släppa. Folk får tycka och tänka VAD DOM VILL om det, jag skiter i vilket.
När även dom stänger så står vi utanför och pratar. Ganska länge. Jag, Jessica, min vän och Håkan. Helt naturligt. Jag passade på att ta fler bilder, just because. Bäst att passa på tänker jag!
Kom i samma veva på att jag hade köpt en t-shirt på skansen och lyckas få en autograf på den. Bara till lilla mig.
Och även här har ju slumpen gjort att det blev fantastiskt. T-shirten velade jag om i flera minuter om jag verkligen skulle köpa den eller inte. Tack och lov övertalade Jessica mig om att faktiskt köpa den iallafall.
Och nu är jag MER än glad över detta!
Det är så förbannat kul att jag och Jessica sa att det skulle bli världens bästa tisdag. Och det fick vi, med råge. Och den absolut bästa onsdagen. Bara magi. Kärlek och glädje.
Nu kan man ju dö lycklig. Även om det känns fortfarande overkligt. Hände det verkligen? Eller är det bara något jag önskar så innerligt att det i min fantasi hände.
Enligt bildbevisen från kvällen, har allt hänt. På riktigt.
Tack som fan.
 
Dagens musik; Håkan Hellström - När lyktorna tänds
 
 
 
Sommaren 2013. Starten på allt nytt. Och vinden har vänt. Om jag nu hamnar i Köpenhamn, Sthlm eller Oslo, det kvittar. Bara jag trivs. Med mig.
 
 
i stan där jag bott, är man någon eller ingen alls...
 

Kommentarer
Postat av: pappilu

Hejja hejja. Äntligen en up date. Tack som fan......som viss person säger.

2013-07-29 @ 22:54:47
Postat av: angelique

haha JA tyckte det var på tiden minsann! :D varsågod! när du minst anar det kommer det en ny....! tack som fan!

2013-08-06 @ 15:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback