äh lägg av, helg kan vara en dag.

Då är arbetsveckan och min helg snart över. Har bara ledigt idag, söndag, så imorgon är det jobb igen. Dock är det första passet på folketeateret efter sommaruppehållet. Mycket nytt folk och jag tror det blir bra! Känner att den här hösten kommer gå mycket i jobbets tecken. Men det gör mig ingenting.
Trots hårt jobb i helgen, för det har det faktiskt blivit, så hann jag med gänget ut igår efter jobbet och ta någon öl. Höll på att bli efterfest och sådant styr precis som alltid med sväng gänget wallmans men jag är VÄLDIGT glad att mitt val blev sängen. För dom ölen jag fick blev jag knappast mer party sugen för att säga det milt. Snarare väldigt mycket mer trött.
Så därför valde jag att absolut inte orka mig upp idag. Eller okej, trots ljudlös på båda mobilerna lyckades jag bli väckt av ett samtal vid kl 14. MEN den stackaren har inte fått prata med mig idag iallafall. Jag har inte haft någon ork idag, sorry! Den enda jag pratat med är Malene och skrivit på chatten och med Sarah i whatsapp, thats it. Jag har inte orkat för fem öre. Så imorgon ringer jag upp den personen som fick mig att gå upp idag. Inget negativt alls att jag gick upp då ska jag säga! Jag har städat tvättat och sedan haft soffläge med min som jag kallar det "handbolls-outfit" mjukisbrallor (allt som oftast, läs alltid, i märket adidas) med handbollsstrumpor och en tjocktröja. Inga konstigheter. Men när jag har på mig detta för det mig tillbaka till tiden jag lattjade handboll. Turneringar, matcher och träningar. Classic.
Tror jag har ätit i kapp allt jag inte ätit i veckan bara idag. FY FAN! Pizza, glass, coca cola, godis, salta pinnar. Säkert något mer som jag inte kommer på. Usch så nu är det ångest. Men får väl ursäkta det att det är söndag. Då FÅR man. Glad att jag har ångest över det och inte för att man druckit iallafall.
Tänker försöka bli väldigt mycket bättre på det där. Inte så mycket fest. Fast samtidigt vet jag ju också att nu när allt jobb sätter igång är det nästintill omöjligt. Man pallar helt enkelt inte.
Så får se efter helgen jag varit hemma hur mycket som faktiskt hinns med. Troligen inte speciellt mycket.
Har dessutom tagit ett beslut om att jag kommer permanenta mitt hår på nytt. Dock vänta tills det blir något längre. Men jag har funderat på det ett tag och luftat ideén med min kära Sarah. Good shit och jag är nöjd. 3år med det förra var ju av en orsak. Det får bli en sväng till. Längtar.
Men nu ska jag försöka få styr på min playlist i spotify som jag fick för mig att börja sortera på över 400 låtar. Väldigt intelligent av mig tycker jag. MYCKET. Tror det är allt socker som får mig att göra sådana märkliga saker.
 
 
Dagens musik; Edward Sharpe & The Magnetic Zeros - Home
 
 

 
 

och det var första gången, han fick stryk av en främling...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback