17 maj och lite sådant.

Jo tjena jag som skulle bli bättre på bloggen. MEEEN så bra det gick! Vet egentligen inte varför jag inte hittar tiden? Jag har tid men kanske för lite att blogga om, eller för mycket? Who knows.
Iallafall har det väl inte hänt så himla mycket mer än jobb och 17 maj. 17 maj i sig är ju ganska stort. Iallafall här. Såklart.
Vi kunde inte köra på som förra året dock då det vankades jobb den 18 maj. Och hade jobbat ganska sent den 16. Så stämningen var på topp på dagen och trappades ner framåt kvällen kan man säga.
Men jag tycker ändå 17 maj blev lyckat. Om man ser det i helhet. Vi började med champagne frukost hos John-Magnus och Heidi kl 09.30 (det ska tilläggas att jag var hemma runt kl 03.45 och skulle upp vid kl 07.30 inkl. dusch osv.) Väl där så kom det faktiskt ganska många, tror vi blev runt 18 st eller så. Bullades upp med all från ost och kex till sill. Fantastiskt med andra ord! Vi hade även quiz och till skillnad från förra året då jag tror mitt lag kom sist eller näst sist så vann vi iår! Och det var minsann lycka! På mitt lag var det jag, Vegard, Kirsti och Michael. Tror våran vinst dock hängde massor på Michael. Men vinst är vinst! Eller hur!?
Efter ett gäng timmar där drog vi mot stan och akerbrygge, inte minst latter. Där hängde vi en liten stund innan det blev dags att dra hem till oss där vi skulle ha kaffe och kaka. Några drog sig hemåt och några utåt.
Vi hade väldigt tur med vädret under hela dagen trots spöregn på morgonen. Men efter regn kommer solsken.
Jobbet den 18 blev lite trög kan man lugnt säga och man märkte skillnad på alla den 19e när man fått fler timmars sömn.
Sedan dess har jag bara jobbat, hängt i parken lite med emma, shoppat och städat.
Hämtade även ut ett MYCKET intressant paket som jag visste hade kommit, men som jag bara inte fått tid till att hämta. Visste att det var skickat från min familj men vad det var visste jag inte. Men när jag öppnar det kommer det först ut 2 påsar lakritsnappar, 1 påse med salty sailor som dom så vackert hette och 3 tablettaskar. Jag blev skit glad men ännu gladare skulle jag bli. Längst ner låg nämligen min trasiga kamera & minneskort, som jag direkt förstod inte var trasig längre!! GUUUULD! Fy farao för en glädje! Som jag saknat min kamera. Inget ont om min iphone men min kamera är min kärlek. Välkommen hem!
Och tack tack tack världens bästa la familia! Som för övrigt kommer hit till oslo och hälsar på mig 1-4 juni. Läääängtar.

Dagens musik; MGMT - Time to pretend





vi måste härifrån, den här stan drar ner oss till botten av ån...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad coolt det måste vara att fira 17 maj på plats i Oslo,dom är lite bättre på det där med nationaldagar i väst! Vad gulligt av familjen att skicka paket med så många bra saker i :)

Postat av: angelique

det är en helt fantastisk stämning på 17 maj här! älskar att dom håller vid traditionerna med folkdräkter osv :) stolt över att bo här för det! eller hur! blev hur glad som helst! och förvånad :)

2012-05-30 @ 18:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback