åre, åre, åre, oslo.

Det händer lite för mycket på för kort tid så bloggen hinner bli dammig innan jag får tid till den. Synd faktiskt! Jag önskar att jag hade tid till att blogga om allt som händer men det går inte. Branschkvällen var ju som sagt kul!
Efter det har vi jobbat på som bara den och även varit i ÅRE!!!! Shit för en resa!
Det blev minst sagt hårt. Vi kom hem igårkväll och det känns att dom dagarna har tagit hårt. Träningsvärken är inte att tala om!
Vi var 47 glada wallmaniter som intog åre med topp stämning och liv! Nu var förutsättningarna mer än bäst med tanke på att tiderna vi fick resa dit och hem på. Förra året var det inte riktigt topnotch.
Vi åt massa god mat, drack massa gott och hade en kväll ägnad till våran fantastiska Gunnar! Han har blivit förflyttad nu till sthlm för att driva skutan där och vi i oslo tappade en GRYM platschef! Dock inom företaget som tur är.
Första dagen vi fick i backen var helt outstanding! Det var strålande väder och jag kände mig mycket mer säker på skidåkningen än någonsin! Det var SÅ kul! Nu gäller det bara för mig att fortsätta att prova så fort jag får chansen så behöver jag inte känna mig så värdelös och framför allt, rädd!
Det blev en lång och skön bastu i den gamla stugan jag bodde i förra året som nu vegard mfl. hade. Välbehövligt!
Festen fortsatte och vi alla var lika laddade igen! Men det som förvånar är hur man tar sig upp tidigt på morgonen trots stenhård fest. Men upp kom vi alla även andra dagen och ut i backen. Men det var riktigt PISSväder! Regn/snöstorm hela dagen. Vilket resulterade i rejält dåliga backar och det kändes som man var tillbaka på noll igen. Omöjligt att åka. Så det blev inte mycket åkning där, vi satsade på att värma upp oss innan afterskin.
Jag och Pernille lämnade igen skidutrustningen och satte oss vid lilla hotellbaren och drack irishcoffee och pratade. Grymt mysigt! Sedan var det bara att ansluta till den galna afterskin! Jösses det var riktigt kul!! Precis som förra året! Gratis dryck och grym show på afterskin gjorde att man var lagom i fas för att ta en snabb dusch och vidare till wallmans för en kanon kväll! Show och mat tillsammans där gjorde det hela till en fantastisk avslutning på en bra resa. Vi fortsatte dock festen till ett ställe som heter bygget och där var vi tills vi alla var riktigt möra och drog oss hemåt.
Det var skönt att få lite sovmorgon innan det var dags att gå upp och städa i ordning stugan för hemfärd.
Hemresan var inte lika härligt som ditresan om man säger så. Men det är väl sådant man får räkna med.
Väl hemma så bullade vi upp med mat och gott innan samuel joinade oss och vi hade en riktig myskväll!
Enda nackdelen med resan var att min kamera gav upp, så jag måste gå iväg med den och se om det är hopplöst fall eller om det går att lösa. Så allt jag hade att tillgå var min iphone kamera. Men bilder blev det! Så ska lägga upp lite i den mån jag hinner då bilderna inte ligger på datorn.
TACK alla härliga wallmaniter för en fantastisk resa!! Jag har skrattat så tårarna har runnit och haft det så himla bra! Det är liksom värt att må dåligt ett litet tag. Alla borde ha det så grymt som vi!!
Dagens musik; Journey - Don´t stop believing





bakom varje hörn någon som du, 2 steg från paradise...

Kommentarer
Postat av: Pappilu

Hej. Vi ar i st bart och kollar pa en massa segelbatar. Skit stor regatta med segelbatar delux. Typ 30m och storre....Detta ar en gammal svensk koloni sa kul att se en massa svenska skyltar. Ha de gott. Puss. P

2012-03-22 @ 21:20:29
Postat av: angelique

låter riktigt coolt! annat än en liten jolle! fast du åker ju inte med en så liten båt du heller ;) du är snart hemma pappilu!! PUSS

2012-03-25 @ 23:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback