tiden drar ihop sig.

Idag är det söndag. Den där heliga söndagen som jag alltid pratade om förra året, och året innan det. Hur helig den varit senaste tiden tål att diskuteras. Knappast så att jag legat på soffan i pyjamas hela dagen och tryckt i mig gott. Inte ens kanske faktiskt. Vi/jag har fullt upp. Blir i "vi-form" eftersom det inte enbart handlar om mig.
Idag är både Vegard och Samuel på audition för wallmans så det innebär att jag är solo hemma i stort sett hela dagen. Och det betyder även här inte att ligga på soffan och tycka livet är härligt. Nej utan jag ska faktiskt fortsätta i våran packning här hemma eftersom jag är den som har tiden. Nu är det liksom äckligt nära tills vi flyttar och jag önskar fortfarande att man bara kunde spola tiden tills vi faktiskt är i lägenheten och styr. Men riktigt SÅ kul är det inte tydligen. Och jag fick även veta att jag faktiskt är ledig den dagen vi flyttar och det är ju bara perfekt! Det betyder ännu mer tid för mig att ordna upp misären. Dock ska jag på en brandkurs på ft men det handlar om ca 3 timmar. Vilket nog bara är bra för jag lär behöva en paus. En tung paus i och för sig.
Så det som egentligen står på schemat idag är att få ner köket i kartonger och börja torka skåp. Typ. Men vad gör jag istället. Jo en lång frukost och nu brons matchen i handbolls em. BRA! Det kallar jag att ta vara på tiden som finns. Not. Men typiskt mig och skjuta på allt som har med packning att göra. Det ÄR inte min grej helt enkelt!
För övrigt har den här matchen svängt något fruktansvärt, mycket märklig match. Kroatien-Spanien och Kroatien har väl haft ledningen hela tiden. Vad jag fått med mig iallafall.. Och dom har tappat lite grann mot slutet men det är en ganska intressant match ändå. Två lag med temprament är alltid kul.
Tyvärr får jag väl säga att jag håller mer på kroatien än spanien. Men det är knappast något skönlir, men vad hade jag förväntat mig? Bronsmatch och så mellan dom lagen. Say no more.
Fy fabian va jag saknar handbollen! Handboll är glädje. Så det är nästan lite okej att jag faktiskt drömmer mig bort i den här ruffiga matchen istället för att packa. Jag får racer packa innan grabbarna kommer så jag inte bara sitter på mitt arsle.
Tror min kropp och själ faktiskt behöver lite ro. Med tanke på rygg ont och migrän i 2 dagar. Ingen hit! Men idag är det bättre.
Bjussar på en bild från igår då vi var tvunga att spöka ut oss på jobbet i brist på annat. Med migrän är det inte helt fantastiskt att dra på sig någon spexig outfit som är varm som satan. But i did it! Lite motvilligt dock.
Imorgon vankas sista packningen och ikea. Vet inte riktigt om jag längtar eller bara tycker det är lite jobbigt just nu. Det visar sig imorgon. Skönt att vara ledig, eller?


3 dagar kvar.


Dagens musik; Airwave - When things go wrong





men jag går inte isär, när jag går med dig...

Kommentarer
Postat av: Tone

Hey du , sjekk ut bloggen min da vel.

Beste bloggeren i norge.

Lenge leve meg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback