när kroppens samarbete ger upp.

Nu är det ett par dagar sedan jag skrev. Igen. Det verkar väldigt haltande den här bloggningen kan jag tycka. Men så går det när man alltid har fullt upp.
Har jobbat arslet av mig nu i ett par dagar och äntligen är det söndag. Åh härliga söndag! Kände igår innan jag gick till jobbet att ryggen började ömma lite grann, men inte så farligt ändå. Men sa ifrån om att jag ändå skulle vara något försiktig.
Men så känner jag mig ganska väl också. Jag tänker inte mig för, kanske alla gånger. Så jag körde på utan att tänka mer på det. Såklart. Någon som är förvånad?
Kan säga att, är huvudet dumt får kroppen lida.
Blev en tur till champoo för att faktiskt ta en öl. Lyckades sedan faktiskt följa med på efterfest efter mycket tveksamheter, med tanke på just ryggen som då var i kritiskt läge. Följde med men utan att dricka. Trots att jag är medveten om att kroppen slappnar av och bla bla bla med alkohol. Men ville inte riskera att halka eller dylikt på all jävla snö som trillat ner för himlen och faktiskt skada mig ännu mer. Så med var jag, typ.
Det blev faktiskt 2 efterfester. Det här gänget slutar liksom inte när klockan passerat 5 på morgonen utan då ska man gärna köra lite till. Allt till bristningsgränsen helt enkelt.
Vid kl 7 gav jag upp. Vill ju inte döda hela söndagen med att sova och vara trött. För bakis visste jag att jag slapp då jag tog 2 drinkar totalt under dessa 2 efterfester. Som jag själv såg till att få blanda av olika anledningar. Så vid kl 8 imorse fick även jag sova. Efter lite om och men hittade jag ett sätt så jag kunde somna.
Vaknade ganska sent och kände att ryggen ännu inte var helt i form.
Givetvis väcks oro då jag varit igenom onödigt mycket med min spricka i disken. Men det skulle inte få förstöra mina och Linnéas planer för dagen att ses.
Vi möts upp och bara går runt grünerlökka och pratar, så himla trevligt! Fick ju sist höra att vardagsmotion bara är bra för ryggen så jag satsade på det eftersom att sitta var ohållbart. Gick bland annat och såg på söndags marknaden vid birkelunden innan vi bestämde oss för en milkshake paus.
Sitter där ett bra tag och njuter av den delikata milkshaken och Melissa hör av sig och är hungrig så det bestäms att vi ska äta middag.
Vidare till fontés för att äta en super god kyckling burgare och sitta och snacka skit. Fantastiskt!
Sedan klarade jag inte att sitta mer och dom andra skulle ändå hem. Mötte upp en trött Vegard vid ett sushi ställe där han beställt mat innan vi gick hem med våra hyrfilmer och cola.
En helt perfekt söndag efter dessa extremt hektiska och långa dagar med jobb.
Om det är som jag tror så är min rygg bara överarbetad och behöver dom här dagarna för lite lugn och ro så kan jag köra på igen sen. För det är inte lika illa som jag haft förut men känslan är ungefär detsamma. Men jag tror lite vila och början till flytt så blir det bra igen.
Dagens musik; ZZ Top - La grange





du är mindre nu än jag mindes dig...

Kommentarer
Postat av: mammilu

Hahaa!Du har kommit på hur man fixar Bilderna! ;)

2012-01-23 @ 00:55:54
Postat av: angelique

nix det har jag faktiskt inte :( den stal jag av chrsitian som hade lagt upp det på facebook :)

2012-01-23 @ 13:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback