os i semester, 2012.

Tänkte att jag skulle ta en kort update. Har egentligen inte jätte mycket att berätta eftersom det knappt gått en vecka sedan sist jag faktiskt uppdaterade. Men hydetkvällen gick otroligt snabbt, verkligen över förväntan! Vi börjar nog få äcklig rutin på det hela. Vi var hemma strax efter kl 5. Rekord! Guldvärt. Och att lägga sig i sängen då är verkligen ovärdeligt. Hade nog förmodligen gjort någon form av lagbrott om någon inte lät mig gå och lägga mig i ett sådant tillfälle. Klart värt fängelsestraff då!
Sov fantastiskt länge på söndagen och bestämdes att det blev bio. Har ju inte gjort mycket annat än gått på bio och kollat på skräckfilm den här semestern, så varför inte? Det blev Abraham Lincoln i 3D. Helt ok film och självklart gjorde det mycket att det var i 3D.
Måndag blev det att dra ihop semester gänget och trotsa vädret och lapa den stackars sol som fanns, i 20min. Sedan var det kört.. Vi bestämde istället för att åka mot stan. Sagt och gjort jag, Jimmö, Linda, Ronnie och Fredde drog in till stan och tänkte förgylla kvällen med lite god dryck. MYCKET trevlig kväll enligt mig, fast vädret var skit och jag fick åka i Sarahs baklucka när vi bytte ställe. Vad gör man inte för sina vänner? Tillbaka fick jag alltså 5 facerapes.. TACK kära vänner! Haha.
Tisdag var faktiskt första dagen på HELA min semester som jag inte gjorde NÅGONTING! Hasade runt i ett par trötta mjukisbrallor en soft tröja och en sliten tofs på huvudet. Just because i can.
Dock slog det tillbaka på onsdagen och gjorde att energin sprudlade! Jag och Ronnie försökte med allt och plötsligt var vi påväg mot det berömda adidaslagret med chauffören David, som även joinade på en trevlig sushilunch.
Men troligen pga tisdagens flipp av lugn hade jag säkert feber eller något. För det var första gången jag INTE kom med en adidas påse tillbaka. Mycket märkligt. Tillfällig sinnesförvirring kallar jag det.
På kvällen blev det en ruggig brakmiddag made by me & Rompa. Hemgjort allting, potmos, köttfärsbiffar med kantarellsås. SMASK! Succé. Kanske ska söka till sveriges mästerkock trots allt? Avslutandes med filmkväll hos Fredde. Semester på högnivå så att säga.
Idag har jag och Ronnie strosat runt i stan. SOM FAN! Blev väckt vid 11 snåret och sedan for vi in. Och vid kl 18 var vi påväg tillbaka. Jag skulle kika present till Akhila som har fyllt år och som vi ska fira imorgon. Det var typ mitt mission. Jag gjorde nog allt utom det. Kollade kläder åt mig, presenter till mina äpplen, hittade örhängen till mig och så hade jag och Ronnie planen för nya kompis armband. Allt detta lyckades jag med. Men TILL SLUT föll 5öringen ner och jag hittade en bra grej.
Trötta och slitna som två 100meters löpare som just sprungit final sätter vi oss på tåget. Då, PANG!! Min första tanke var; Inte en bomb här också.... Men det var det inte. Det var BARA en duva som exploderade då den flugit in i kraftledningen på tåget. Tydligen något helt normalt enligt nissen som surrade i högtalarna. Men detta innebar givetvis att tåget nu blev strömlöst. SUCK! 2012 i sthlm im just saying..
Men det kirrades ganska snabbt och hemåt vi for.
Mera film denna kväll och nu ska jag ta igen lite skönhetssömn pga långvandring i stan idag. Imorgon vankas lite fredag och fest. Trevlans! Och inte minst, semifinal handboll herrar!! Heja Kim & grabbarna.
 
 
Dagens musik; Ed Sheeran - Lego house
 
 
 
 

jag känner pojken här i fönstret mitt emot, han samlar drömmar i fickan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback