när påskledigheten tar över.

Jag kan omöjligt detaljera påsksemestern. Det var bara världsklass! Kan säga att i kirkenes så njööööööt vi i fulla drag. Och det bästa är att man slipper tänka på hur man klär sig och noll smink! Bästa. Glider runt i underställ och bara degar. Eller nja inte degar kanske snarare att vi höll igång från morgon till kväll. Vi gjorde allt från att åka/köra scoter. Jag körde till och med på isen!! Det ni! Otroligt för att vara mig! Dessutom så spenderade vi 2 dagar på isen då vi faktiskt satt och pimplade. Så då var man tvungen att åka med scoter i ca 15 min från stugan för att komma sig dit. Och första dagen ganska så fort fick jag faktiskt fisk. Det är jag väldigt imponerad över! Och också det absolut första pappilu fick höra efter att han landat på arlanda efter 2 månaders jobb i karibien..! Vi var ute hela dagarna och gjorde upp brasa och grillade korv. Vi åkte även till vegards systers stuga och hälsade på en dag. Det var en resa om något! Då var vi tvungna att sitta bak i en släde efter en scoter i 30 min. Och det låter ju inte så farligt men kan lova er att det var ingen dans på rosor! Inte nog med att scotervägen var den mest skumpiga jag sett utan dessutom var det trångt. Så vi satt som två inpackade sillar där bak skumpandes i varsin scoterhjälm. Det gick inget annat än att skratta åt det.
Vi badade bastu, drack öl och gick och la oss sent efter en hård fest. Ja vad mer? Allt hände. Vi hade det så himla kul! Det var bara jag vegard och hans pappa i stugan. Så fick vi lite små besök av vegards systerdotter och vegards pappas bonus barn med pojkvän. Som vi förövrigt mötte på flyget upp.
Något som imponerade mig var att, eftersom kirkenes ligger så högt upp har dom absolut stenkoll på hur, när och var flygen går. Vi satt på isen och pimplade och så satt vegard en bit bort på sin scoter och pimplade, så kommer ett flygplan flygande över oss så utbryter vegard; "JAHA! Se här, då var norwegian försenade igen!". Då är det lite flyg som lyfter där när man vet hur dom ska lyfta! HAHA! Jag dog. Inte direkt arlanda.
Stockholm, stockholm. Ja, vad mer ska man säga..? Vi hann med mycket. Och framför allt fest.. Första kvällen kunde vi inte hålla oss. Utan vi hann knappt komma hem innan festen startade. Vi hade små startat festen redan på gardermoen och flyget så det passade utmärkt.
Vi får även med oss min fantastiska lillebrur på utgången och dessutom Cissi! Vi gick på patricia och stannade till stängning. Vi hade det så sjukt kul!
Vaknade upp och var bakis. Inte vegard dock. Han var ju givetvis cirkusen själv. Och det fick jag lida av.. Men det var bara att göra sig klar och börja om. Vi skulle ju på wallmans sthlm. Där var det inte svårt att börja om. Så det var jag vegard och en kille som heter urban som var där. Så mötte vi självklart upp Gunnar som hjälpt oss dit. Det var kul att se showen i sin helhet, har ju bara sett på branschkvällen och då är det ju inte hela deras show.
Men vi slutade ju inte där såklart. Vi gick vidare ut på ett ställe som heter paradise. Som jag insåg var där som delar av stockholm boogie spelades in. Vi hade det riktigt roligt även där och sent hemma igen.
Och mera mera mera fest. Dagen efter var det påskmiddag med mammilu och tim innan vännerna började trilla in. Det var fantastiskt roligt! Älskar mina härliga vänner och vi hade en ruggigt kul kväll! Är så glad att så många ville komma dit faktiskt. Det var ju inte förvarnat att jag faktiskt skulle komma hem, haha.
Och på söndagen var det äntligen dags att bränna ut till arlanda för att hämta hem farsgubben! 2 månaders jobb i karibien och vi överraskade med att att hämta honom! Jag vegard och tim åkte ut och hämtade honom. Bara det att mammilu hade sagt att vi inte skaffat någon bil att hämta honom med, men det blev han ju givetvis varse om att det visst hade löst sig när han kom ut.
Härligt att ha hela familjen samlad och det skulle firas! Påskmiddag och fest! Vänner över igen! Love it!
Men sista dagen hemma blev att bara ta det lugnt och försöka återhämta sig och framför allt umgås med familjen. Har ju inte varit hemma sedan i julas så det behövdes.
Är SÅ glad att vi gjorde den här resan, MEN det är påfrestande utan att säga annat! Men vi har nu insett att våran vänskap klarar att leva upp på varandra i 10 dagar KONSTANT. Men det är bra skönt att komma hem också. För det sliter och dessutom blir det fruktansvärt mycket tvätt. Haha!
Och idag har jag fått komma tillbaka till verkligheten. Jobb från 08.30 och hemma vid kl 19.30 igen. Imorgon är det dubbeljobb på ft igen. Men va fan! Vad gör det om hundra år?
Vill bara säga tack alla inblandade i den här resan det har varit helt fantastiskt och vi har fått uppleva både stugliv och stadsliv! Hur många har den möjligheten?! Jag är så glad att jag har det så bra. TACK!

Dagens musik; Gotye ft. Kimbra - Somebody that i used to know





det är svårt att inte gråta, när jag tänker på oss två nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback