good days and bad nights.

Som jag även skrev i det tidigare inlägget så var jag ju på en barkurs på bacardi igår. Det var riktigt kul faktiskt! Vi var väl drygt 23 st från olika uteställen med varierande meriter från att stå i bar. Några hade inte stått alls medans någon hade betydligt längre kunskap. Jag var den enda från Wallmans då. Det bjöds på pizza från peppes pizza och sedan satte vi igång. Han som höll i hela kursen var från australien och hade vunnit världsmästerskap i bartending, då allt från att kunna free pour i olika former, flairing och drinkar. Var säkert fler moment men ni hajar. Han vann över 6000 andra deltagare så han kunde sin grej kan man säga. MYCKET intressant att se på när han stod bakom baren.
Det var väldigt mycket basic som jag redan kunde men lite intressanta tips fick man allt. Nu gäller det bara att ha allt i minnet när man väl står i baren. Vi fick en liten bok med allt som man bör veta när man står i en bar, plus en riktigt schysst notebook som jag skrivit upp det viktigaste sedan fick vi allt sammanfattat på mail idag. DET kallar jag bra.
Så jag är väldigt nöjd med att ha varit där och fått tagit del av allt detta. Trots att allt var på engelska.
Jag kan nog mer än jag tror.
Inte fan kunde jag sova inatt heller. Eller imorse får jag väl säga. La mig ganska sent men vaknade igen i vanlig ordning. Dock överraskade jag mig själv med att inte vakna vid kl 05 utan runt strax innan 06 istället. Och vid kl 9 ledsnade jag och gick till gymmet.
Det var bra av mig tycker jag!
Sedan på eftermiddagen gick jag över till Vegard för att se den andra hyrfilmen vi hyrt i söndags. Skit kass! All good things hette den. Ingen hit alls, trots att den baserade på verkliga händelser.
Fick lite mer glädje i själen när jag kom hem och såg att bonde söker fru hade premiär! Som jag faktiskt hade glömt bort.. Pinsamt nog. Men jag såg det och är nu nöjd!
Har pratat med legevakten idag angående min sömn och dom ville såklart att jag skulle komma och träffa läkaren. Vilket inte var på legevakten här vid oss (2sek utan för min dörr..) utan i Sandaker. Så jag hann inte till dropin idag. Får väl bli nästa vecka om det inte löser sig. Nu är det bara att hoppas att jag kan sova inatt för imorgon är det jobb som gäller. Lovely!
Det är så himla tragiskt det som skett idag med Stefan Liv och hans team. Sådant får inte hända, men tyvärr så gör det de. Skänker tankar till teamet och alla deras anhöriga. Livet är så orättvist.

Dagens musik; Håkan Hellström - Saknade till havs



jag måste säga nåt idag innan jag somnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback