när vardagen blir lite annorlunda.

Var nog ett tag sedan jag bloggade sist. Igen. Så typiskt mig. Har mest jobbat, sovit, druckit vin med Anthony och igår och idag har jag varit med Emma. Hon åker till sverige imorgon och sedan på asien resa i 3 månader. Så idag har vi haft en dag tillsammans med att gå till oslo city för att köpa det sista och sedan hem för att packa om hennes väskor. För hon KAN INTE packa, eller vika kläder kanske jag ska säga. Haha. Jag är organisatören i det här hemmet. Så jag ordnade det så hon får plats med allt i både väskan som hon behåller här hemma med hennes kläder samt det hon tar med sig. Kan ju då meddela att väskornas kapacitet ökade med ungefär 40% när jag packade om dom. Haha!
Sedan har vi haft typ alla hennes närmaste över på tacokväll så vi kunde umgås och säga hejdå. Jennie, Lilja, Tove, Chiri, Anna, Jessika, Thomas, Oscar och Therese var över. Ja det var svintrångt i våran lilla lägenhet, men det gick.
Så nu har Jessika satt resten av hennes saker i källaren och tagit med sig till sin kille Thomas och lämnat nyckeln. Det minskar fort. Och imorgonbitti åker Emma.
Det känns.. Jätte märkligt! Kommer bli så sjukt tomt. Och väldigt trist. Vi har ändå bott tillsammans i nästan 1 & ½ år här i Oslo.
Hon gör ju det rätta i att åka, jag vill också! Men valde att köra en säsong till på wallmans istället. Vilket faktiskt känns helt rätt, för mig. Men det kommer bli tungt att en så otroligt nära vän försvinner för så lång tid. Vi har ju ändå delat säng sedan vi kom hit 1 juli 2010.
Och när hon kommer tillbaka kommer allt se något annorlunda ut.. Vi kommer att ha sagt upp lägenheten och jag flyttar ihop med Vegard istället. Även det blir en STOR förändring för mig och Emma också såklart.
Men beslutet känns bra och Emma och jag är överens. Vilket är det viktigaste för mig.
Hon kommer fortfarande vara en väldigt nära vän såklart, det ändras ju inte. Bara boende formen då det passar oss båda två mycket bättre.
Kommer sakna henne otroligt mycket!! Hon och hennes vänskap betyder ändå massvis för mig. Det kan ingen ändra på.
Gumman, du kommer ha så jävla kul på resan och uppleva helt sjuka saker! Njut av varje stund du är iväg! Och.. Du kommer tillbaka till oss här. Jag kommer självklart sakna dig helt grymt mycket. Men vi ses snart igen! Det går fort. Jag älskar dig, det vet du.

Dagens musik; Joseph Arthur - In the sun



jag måste sova tills vintern är borta, jag måste säga nåt idag innan jag somnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback