när hålla-käften-dagen gick i mål.

Jag måste haft VÄRLDENS BÄSTA SÖNDAG!! Ingenting kunde gått bättre. Inte nog med att det var hålla-käften-dagen, som för övrigt gick fantastiskt bra, så hände allt bra på samma gång. Mötte upp Vegard för thai-frukost/middag och vi började diskutera lite framtiden osv. Som jag sagt förut 2012 är VÅRAT år. Vi gick upp till visningen på lägenheten vi har fått tag i helt av en slump. Mejlade nämligen hennes bror för någon vecka sedan på hans annons på finn.no men den skulle hyras ut mycket tidigare så det var inte lönt. Men han mejlade tillbaka att hans syster hade en lägenhet i samma storlek, hyrs ut 1 feb precis när vi vill ha lägenhet, nära wallmans osv. Sagt och gjort så hörde jag av mig till henne. Fick svar och bestämde visning.
Väl där så gillade vi lägenheten med en gång! Blev också kvar i 1h 30min innan vi lämnade lägenheten tillsammans med paret som äger den. Dom var så himla trevliga! Vi satt och diskuterade massa om lägenheten osv. Det kändes bara SÅ rätt. Gav referenser och skulle få svar samma kväll.
Jag hade bokat biobiljetter till oss som skulle börja någon timme senare så vi tar en kaffe vid bion medans vi väntade. Och ivrigt kollade telefonerna i väntan på sms från henne om vi fått lägenheten eller inte. Självklart kom det inget sms och inte hade vi mottagning på bion heller. Små sura men ändå taggade på nya twilight filmen satte vi oss.
Glömde ganska fort bort att vi var desperata på att få veta läget i takt med att filmen körde igång. JÄVLAR för en grym film!!! Jisses! Dock var det helt sinnessjukt mycket blod på allt för få minuter så min scarf fick agera hjälte lite grann.
Efter lite hjärtklappning och ändå mer när vi kom ut när vi båda två hastade oss på mobilerna när vi fick mottagning om vi fått något. Inget alls. Vi gav lite upp hoppet mellan ringen kino och birkelunden men när vi precis kommer ner till birkelunden får jag sms! Flyger upp med mobilen ser att smset är långt får en viss negativ stämning som spred sig inom mig, iallafall efter halva smset för då rycker vegard telefonen ur handen på mig för att han tyckte att jag läste för sakta.
Vi ser då att dom gillade oss massor och att dom vi hyr av nu inte hade något som helst ont att säga om oss så lägenheten var våran om vi ville!!! Glädjen var total och vi skrek över hela grünerlökka, precis som om vi vunnit på lotto.
Halvspringer hem i full glädje för att korka upp vegards fin vin, ruffino chianti 2006 reserva. OH MY HERREGUD! Det var riktigt gott! Plus att det blev ännu godare när man visste att man hade något att fira! För nu, mina kära vänner och fiender, har vi kontraktsskrivning i veckan och sedan är det bara 3 månader kvar innan den lägenheten är VÅRAN.



Bjuder på en liten tjuvtitt. Mer än detta får ni inte se förrens i februari. Detta är ägarens egna bild.

Kärlek kärlek kärlek!
Ja jag får skriva om David Garrett jobbet imorgon istället för detta tog allt för mycket plats.
Just nu är jag så lycklig att jag inte vet vad jag heter.

5 dagar kvar.

Dagens musik; David Garrett - Angie



jag vet, det låter konstigt när jag säger det...

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket fint hår du har

Postat av: Helena

Vilket fint hår du har

2011-11-23 @ 15:37:00
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback