fortsättning kirkenes vistelse.

Att försöka smälta vistelsen i kirkenes/lakselv kommer ta bra med tid har jag förstått. Jag vill bara spola tillbaka tiden och göra allt igen. Fy fan för en kul grej! OM jag ska tillbaka nästa år.
Men tänkte väl dra lite kort hur dagarna efter festivalen var, mer än att vi hade fullt upp från det att vi vaknade tills vi somnade. Vi kom hem vid kl 21 från midnattsrocken till Vegards syster där vi fick bo under dagarna som var kvar. Och som vi även sov hos natten innan vi drog. Väl hemma kastade jag mig hejdlöst in i duschen. Har aldrig haft en så deilig dusch någonsin som då. GAAH den var efterlängtad! Så fräsch man kan bli alltså.
Sedan satt vi bara i soffan och kollade film och trodde vi skulle sova tidigt men ikke. Runt kl 1 på natten efter att vi kollat på sista spännande filmen på tv så dog vi sängen båda två. Och jävlar va vi sov. Det var så extremt skönt att lägga sig nyduschad i ett svalt rum med nybäddat. Har aldrig uppskattat det så högt som då.
Vi sov båda två oavbrutet till kl 13 dagen efter då vi blev väckta av Vegards telefon av Stine som tyckte vi skulle komma med och njuta av solen hos en gemensam vän till dom. Sagt och gjort 30min senare satt vi alla i bilen. Mot affärn för att köpa oss grillmat och en jäääävla massa vatten och läsk. Haha man såg verkligen att vi varit på fylla hela helgen.
Kom ut till ett jätte mysigt ställe en bit bort som låg direkt vid vattnet. Där njöt vi av den fantastiska sommarvärmen och bara pratade ikapp och skrattade åt helgen som var.
Vi var många från helgen som anslöt så det blev många "ahaa"-upplevelser och "aaajuste!" och givetvis gapskratt.
Sedan blev jag och Vegard lite väl stressade av att all våran packning stod som en stor hög hos hans syster och vi bara drog. Så hem och ta hand om aaaallt haha. Att två personer kan ha SÅ mycket saker fattar jag inte. Men tydligen.
Slappade lite innan vi åkte till hans pappa för att ta en fika. Vi kan inte ha varit mycket till sällskap eftersom vi mest satt som två zombies i soffan med varsin kaffekopp. Haha slitna som få!
Vi avböjde gängets inbjudan till att se film på bio. En av tjejerna jobbar på biografen och kan därför få igång filmerna själv. Då vi kände att vi var alltför trötta och hellre ville hem och sova. Klockan var nu runt 21.
Sagt och gjort tog vi bilen tillbaka till hans syster och intog varsin fåtölj med nybakt bröd med pålägg. Det var nog en av kvällens höjdpunkter.
Så mera film på film på film. Haha tror vi såg 3 filmer eller något som vi fastnade för innan klockan var runt 3 och vi insåg att vi MÅSTE sova eftersom jag skulle upp kl 9 dagen efter för att dra mot flygplatsen. Och jag reflekterade som vanligt inte över vad klockan var eftersom solen står högt på himlen trots den sena natten.
Somnade ovaggat kan man säga.
Morgonen därpå kom jag upp ovanligt oberörd. Medans min kära vän Vegard var utslagen och fick sova kvar då hans pappa hämtade upp mig för avfärd till flygplatsen.
Hemresan gick alldeles utmärkt från den offantligt lilla flygplatsen.
Kan inget annat än att jag saknar den där veckan. Jag har nog inte skrattat så mycket och haft så kul som jag hade där. Och alla nya man träffat och vänner man fått är ju bara ett sjukt stort plus. Jag är faktiskt inte speciellt besviken över att inte varit utomlands den här sommaren med att ha valt att åka uppåt. Det blev ju hur bra som helst!

Dagens musik; Sirkus Eliassen - Hjem til dæ



om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback