stor explosion i oslo.

Blev inget med göteborg idag, trots att vi fick tag i bil. Men som det känns just nu så är det mer än okej. Fick veta vid kl 15.30 att det exploderat i regeringshuset i oslo och att det var en gigantisk explosion. Hörde från några nära vänner att dom känt hur det skakade i lägenheterna. Och även Emma hade känt det i våran lägenhet. Bor ju väldigt nära där allt hände. Vilket betyder att många man känner brukar befinna sig i dom områderna där.
Än så länge har jag inte fått veta att någon som jag känner är skadad. Var ganska snabb att kolla hur dom närmaste mår. Facebook är en bra uppfinning när det gäller sådant här. Nu får man ju veta att folk mår bra och hur det fortlöper.
Men det känns inte alls bra i magen att sitta här i stockholm och inte alls veta vad som händer. Samtidigt som det självklart är tur i oturen att jag är här. För jag hade lika gärna kunnat gå förbi där när det hände.
Så just nu känner jag att det är skönt att inte sitta i bilen påväg till göteborg och vara ännu mer orolig och inte ha någon möjlighet att följa det på tv, facebook eller telefon på samma sätt.
Men magkänslan är sådär, det är inte så att man är sprudlande glad trots den tropiskavärmen och strålande sol. Väldigt tragiskt det som har hänt och jag håller tummarna så gott det går att ingen i min närhet blivit skadad.
Sjukt också att när jag skulle hem från magaluf 2009 så sprängde dom i palma och även i palma nova i närheten där jag bodde. Och höll nästan inte på att få åka hem. Läskigt..



Här kan ni läsa om händelsen och hur det går;

VG Nett

Aftenposten

Även aftonbladet.se har live-tv som dom sänder.

Det är så sjukt. Lilla lilla oslo. Det känns stört att se på cnn på tv om dom stora repotagen och alla bilder från ett ställe man känner igen. Usch nej det här känns inte alls kul. Det är väldigt overkligt fast man vet att det är på riktigt, och riktigt nära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback