hemsedal med san miguel.

Hemsedal.. Ja jag säger bara hemsedal. Helt galet! Inte nog med att vi hade tjejmiddag här kvällen innan jag skulle åka och ja jag var ju ledig så det blev utgång. Mycket lyckad kväll faktiskt!



Åter till hemsedal. Toy fick ringa och väcka mig för att jag skulle hinna. Haha. Men hann det gjorde jag och vi tog bussen uppåt. Det tog väl ca 4 timmar att åka dit och vi roade oss på bästa sätt, frukost, godis, sömn och koffeintabletter för att vakna till liv igen.
Väl framme så började vi prata med två trevliga killar och tog ett pitstop på hemsedal café, där det senare samma kväll skulle vara bransjefest med ca 600 pers eller något sådant. Pitstop innebar öl och fernet såklart. Bra start på dagen helt enkelt.
Sedan kom Kenta och hämtade oss för att vi skulle få lägga in grejerna i stugan. Visade sig också att det var vi och 2 tjejer till som skulle bo där.
Fylld kyl med san miguel, sol och energidrycken rockstar. Det var som upplagt för fest helt enkelt. Så ingen dålig start och fräsch stuga.
Efter ett tag när vi hunnit installera oss kommer dom andra 2 tjejerna. Hur trevliga som helst, Jeanette och Maja från lilleström. Vi klickade direkt så det var ju perfekt! Det var ju bara att knäcka öl, lite asti och köra på. Kom även några killar som bodde i stugan brevid som också fått åka på en likadan resa som oss. Det bestämdes att dom fick åka och köpa pizza då alla var riktigt hungriga vi det laget.
Efter det var festen helt klart igång! Mot festen och köra på, öl, captain morgan & cola, champagne, you name it. En hel galen kväll.
Det vi inte visste var att det var dagen efter som var "the day". Så vi började dagen med ölfrukost och sedan med kaffebaileys lunch. Bara att tagga om vilket inte var så svårt. Spelade även dodgeball (eller spökboll som vi svenskar säger) vilket inte alls gick bra pga regelbyte efter våran match. Nåja, jag och Toy kompenserades med en varsin shot innan vi gick upp på afterskin.
Och afterskin behöver jag inte säga mer än, dans på alla bord, öl, champagne, shots, cider ja allt helt enkelt. Hem för att ta en powernap, dusch och börja om igen. Mot 2 rätters middag och mera fest.
Nej det var helt enkelt inget annat än fest. Och vilka fester! Det var ju bara att glömma att hyra nå skidor eller så. Hade aldrig hunnit med det också. Haha. Lika bra det!
Så jag får väl helt enkelt bara tacka san miguel för en gryyyym resa.
I bakfyllan igår så var det bara att boka in sig på nästa skidresa. Åre tillsammans med jobbet. Jag är inte mätt på afterski ännu helt enkelt. Nu kör vi.

Dagens musik; Shakira - Waka waka




alltid en orkan i hälarna, aldrig kunnat stanna nånstans...

Kommentarer
Postat av: Madeleine Liljestam

Mina fina flickor, ni är bäst! <3

Postat av: angelique

madde du är bäst! <3

2011-01-12 @ 23:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback