shopping är ett sätt att skjuta upp problem.

Ni vet när man har en sådan där matkoma när man absolut inte orkar göra någonting annat än att ligga på soffan, eller allra helst i sin säng och sova för natten? Där är jag. Sedan en timme tillbaka. Och egentligen har jag inte alls tid med det här. Jag borde börja packa, helst klart, ikväll. För gör jag inte det betyder det att jag inte får hjälp om det skiter sig. Har sådan tur att jag alltid får hjälp när jag brister ut i panik över packning när jag åker sthlm-oslo. Värre är det ju alltid när jag åker oslo-sthlm för då får jag ingen hjälp. Och skjuter gärna upp det till absolut sista sekund och får därför ännu mer panik över den förbannade packningen. Min kära mammilu är nämligen en hejare på packning! Vilket alltid finns med i mitt bakhuvud när jag väl packar. Jag sköter vad som ska i själva väskan och hon får det till på bästa sätt. Det är vårat teamwork. Eftersom mina väskor för det mesta är proppfulla och jag hatar och packa. Jag gör allt som oftast ett tappert försök i att faktiskt packa klart allt själv. Men som ni förstår så slutar det med att hon gör om allting. Antingen pga brist på plats och mer ska i ,eller, pga att jag står och skriker på hjälp för att väskan inte går att stänga TROTS att jag packat BÄST! Som alltid. Jag är inget big fan av packning. Oavsett form.
Men nu vill jag ju bara lägga mig. Men det betyder ju självklart att jag står där imorgon och inser mitt misstag, ännu mer stressad då timmarna kryper på och jag måste dra. Dum idé om jag känner mig.
Annars idag har jag knappast stressat. Vaknade vid kl 6 och kände bara en djup suck inom mig. Jag är tillbaka. Gick och la mig tidigt vid kl 23 igår men somnade inte förrens kanske kl 01.30. Då var jag ändå trött när jag la mig från början. Lyckades få någon timme extra innan det var dags att faktiskt gå upp på riktigt och bli hämtad av Jimmö och Linda för shopping i skärholmen. Vi brände väl av ett par kronor och 4 timmar i det där stackars centrumet innan vi gav upp.
Lite ledsen över utbudet men jag gick ju knappast tomhänt därifrån. Nya adidas skor, ny adidas tröja, underkläder och baslinnen från carlings. En klassisk jag-shopping helt enkelt. Varför köpa något annorlunda? Verkar läskigt.
Så nu ska jag helt enkelt se till om jag faktiskt får med mig allt hem igen. Spännande. Imorgon kväll flyger jag alltså hem till oslo igen. Blandade känslor som alltid när jag varit hemma ett par dagar.
Dagens musik; The Ark - Rock city wankers



är att från samma säng, lyssna till samma regn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback