ett försök till kort update.

Nu har jag firat jul färdigt för det här året. Dock kommer nog mellandagsrean få sig en törn innan jag skeppar tillbaka mot mitt oslo. Det har hänt alldeles för mycket för att jag ens ska detaljera. Men i korta drag så fick jag fantastiska julklappar, druckit alldeles för mycket på för kort tid, hängt med mina underbara vänner, sovit sovit sovit i min härliga säng, haft kvalitets tid med min kära la familia, gått ute i stormen, blivit några tusen fattigare och en super fin dator rikare, jag har INTE hunnit köra någon bil katastrof för min del..!! Ja men kort och gott så har jag hunnit med en jäävla massa sedan jag landade här något senare än planerat den 22a december. Ännu är det inte slut. Imorgon ska jag iväg och luncha med min fina vän Sarah. Kommer att bli, som alltid, en intensiv lunch men mycket behövlig. Saknar den människan så det gör ont ibland.
Känner väl som alltid att tiden aldrig räcker till när man väl är hemma. Man försöker vila upp sig, ta det lugnt och inte stressa. Men det är fan omöjligt.
Nu sitter jag vid min alldeles sprillans nya dator, fin som fan såklart, och premiär bloggar lite. Har liksom inte ens kommit så långt att något är inlagt på datorn. För det sitter jag nämligen och försöker få till på gamla datorn med externa hårddiskar osv samtidigt. Det går fan inte fort.. Att stå och välja mellan en mac och en pc var inte lätt. När man nu faktiskt har behovet och möjligheten. Men det var nog mitt lata jag och det kåta på färg som fick välja en sony vaio istället. Fruktansvärt snygg dator. OCH till råga på allt; jag behöver inte fråga min kära bror var och varannan sekund hur man kommer in på webläsaren, i fix! Problemen kommer nog snart ändå när jag väl ska börja ordna med MINA inställningar. För på den andra har jag ju ordnat med det där för länge sedan då den hängt med sedan 2008... Så uppdateringar har ingen dött av men jag tycker något synd om min bror som får stå ut med sin icke tekniska syster.
Så nu mina vänner och fiender kan även jag; chatta på facebook utan att vara rädd för att den stänger av sig, slippa tänka på att sladden jämt måste vara i väggen, se på serier online, bära med mig datorn vart jag vill då den är lätt som en plätt, det går liksom LITE fortare med allting. Fast.. Det här med att förnya sig när man har rutin och kan det gamla.. Det är inte min starka sida. Iallafall inte när det gäller teknik.

Dagens musik; Looptroop rockers - The building



jag förlänger mina steg, luften smakar som en jordgubbspaj en solig dag i maj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback