tack alla nära & kära för denna semester.

Hej! Angelique heter jag och jag brukar blogga här annars, tydligen. Det har blivit väldigt glest mellan gångerna nu. Fast det är bara 4 dagar sedan! Rekord för sommaren! Haha. Men nu är jag tillbaka i oslo ska tilläggas också. Och.. Jag ska faktiskt erkänna en sak... Det känns skönt att vara, hemma, igen. För det här är ju faktiskt mitt "hemma". Till och med så att min pappilu råkade säga samma dag jag skulle åka "jaha ska det bli skönt att åka hem nu då?" För att sedan ändra sig ganska kvickt och säga "Eller nej! nu sa JAG ju hemma! Menar ju såklart BORT! Ska det blir skönt att åka BORT?" Ja.. Det är inte lätt. Jag har ju faktiskt inte bott hemma på över 1 år nu. Och hur SJUKT är inte det..!? Känns märkligt när man tänker tanken. Och jag vet att min la familia inte alls tycker att det är någon hit att jag bara är på korta besök, trots att detta var ganska länge.. Men dom vet också att det är NU man ska göra det man känner för. Bland annat därför som dom betyder mest.
Och ångesten över att packa för att åka tillbaka till oslo är lika stor som när jag packar för att åka mot sthlm. Vill aldrig lämna platsen jag för tillfället är på just då, fast man längtar. Hur stört är inte det? Och NÄR släpper det undrar jag? Gör det någonsin det?
För jag har ju alltid turen att vara hemma när folk är lediga och hittar på skojsigheter så då är det klart man vill vara där. Men så vet jag ju att det inte alltid är heller. Och här i oslo har jag en sådan skön vardag ändå att den är svår att matcha på så sätt. Jag trivs med tillvaron något fruktansvärt just nu! Älskar vänner och la familia, i båda mina "hemstäder". Det är dom gör att det är kul att vakna på morgonen. Och stöttar när det är motvind.
Så hittills sedan jag bloggat sist har jag väl försökt hinna träffa några vänner innan jag satte mig på tåget mot oslo med min nya kärlek min vita iphone 4. Som jag för övrigt är tok såld på. Såklart.
Kom till oslo och startade första natten med migrän och knappt någon sömn för att sedan tagga till 40års fest uppe på Wallmans. Så jag tog det väldigt lugnt för att vara mig, med bland annat Vegard i spetsen. Men hade det himla trevligt trots molande huvudvärk. Uppträdanden, tal, god mat, rosé cava lite öl och maaassa härliga människor. Fick sådant glädjerus när jag tittade mig omkring under kvällen när jag hade vännerna omkring mig, musiken spelade och folk var så glada. Det är min vardag här!
Fick också en otrooolig saknad av midnattsrocken och lakselv. SHIT! Va nice det var. Vill backa och göra om det! Vegard och jag diskuterade det idag när jag kom över till dom (som vanligt.. boys i´m home!!!! och deras inredning med mig i lillsoffan är fulländad) för att kolla på film. När man är på midnattsrocken så är det enda bekymret att ölen kan vara lite varm. Och för ett bekymmer!? Haha. FANTASTISKT.
Men vänner och la familia! TUSEN MEGA TACK för en helt underbar semester!! You make my day, always! Älskar er.
Och som sagt.. Jag är glad att vara hemma igen.

Dagens musik; Rolffa - Hjerteknuser



det här är min tid, det här är mitt liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback