like the sunshine.

Kunde absolut inte sova inatt. Lyckades ändå komma upp innan klockan slog 11. DET är stort för att vara mig. Jag brukar kunna sova ganska länge när jag varit vaken inpå morgonkvisten. Vet inte alls varför jag inte kunde sova inatt. Hade jag faktiskt satt klockan på 11 och vaknat redan första gången strax efter kl 8 men vägrade gå upp så tidigt. Så vaknade av ett uppmuntrande solsms av Vegard som talade om att han och Alexandra skulle ut och lägga sig i solen. Jag var inte sen att haka på.
Jag är då också en av dom segaste människorna t.o.m som jag känner så vi var väl på plats i parken efter kl 12. Haha. Mötte Toy som redan låg och njöt. Vi hade varit och köpt maxi yatzy påvägen till parken så det började vi spela omgående. Märkte då också att jag aldrig varit ett stort fan av spel. Inte i den utsträckningen iallafall. Fick förklarat för mig under hela spelets gång hur jag skulle välja med tärningarna. Var ganska kul när man började få kläm på det. Jag HAR spelat tidigare men för många år sedan, plus att jag inte har ett mega intresse av att veta alla regler. Men Toy och Vegard hade överseende som tur är.
Sedan kom även Alexandra och Samuel för att njuta lite. Blev lite frisbee och prat innan vi började bege oss hemåt.
Följde med Vegard hem som fick spunk och började baka kanelbullar. Jag gjorde mest praktiska saker som försökte sätta dom inköpta sakerna på rätt plats i kylen (vilket blev helt fel ändå och han gjorde om det) samt höll koll på tider och diskade lite.
Goda bullar blev det iallafall! Så gick vi även en promenad med lite kaffe innan vi skildes åt.
Imorgon och på fredag ska jag jobba på oslos största barnehage, känns bra att få in lite pengar för det kommer gå som fan i maj månad sen. Hela maj kommer vara en stor fest känns det som. Typ som att ta studenten igen. Födelsedagar, ölprovning på aass bryggeri i drammen, norges nationaldag, eurovision party, familjen kommer osv osv. Ja det är bara att hålla i hatten. Så nu försöker jag få in cash.
Ikväll blir det att gå och lägga sig tidigt så jag orkar gå upp tidigt imorgon.

Dagens musik; Sam Tsui - Hold it against me



och det rör mig inte alls, om det är dag eller natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback