fredagskos.

Det är fredag idag, det har jag minsann sett på facebook. Går bara inte att missa att det är helg då. Trots att det inte spelar någon roll för mig. Men idag gör det faktiskt det. Emma och jag ska ha fredagskos, heeeela kvällen. Vi har ätit en god middag och köpt läsk, chips + dipp samt godis. Plus att jag hade lakritsnappar med mig hemifrån. Så oss går det ingen nöd på. Ska bli skönt att ha en kväll tillsammans i våran nya fina lägenhet. Trivs verkligen bra.
Har nästan känslan av sådana fredagar som jag brukade ha som liten, pappilu kommer hem vi åker och handlar alt. att han gjort det påvägen hem. Givetvis blev det en stor godispåse. Och han ställer sig och gör iordning fredagspannkakorna. Alltid pannkakor på fredagar på den tiden. Åkte och hämtade mammilu på jobbet lagom till att middagen blev klar. Sedan satt man samlade hela familjen och åt middag och sedan drack läsk och åt godis till fredagsprogrammen, kommer ju inte ihåg vilka nu bara för det. Men bra mysigt var det!
Exakt den känslan fick jag idag, eller har jag idag snarare. Emmas och mitt fredagskos. Man måste faktiskt inte kröka arslet av sig bara för att det är helg. Jag har insett det nu.

Dagens musik; Coldplay - Death and all his friends



när de dunkade mitt huvud i stengolvet, kändes det bara på riktigt på något sätt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback