oslos trängselskatt.

Egentligen kan jag skriva om min fantastiska 12 timmars arbetsdag här men jag väljer att lämna det åt ödet en annan gång.
Istället vill jag nämna Oslos trängselskatt. I sthlm så tycker vi att det är äckligt jobbigt och dyrt med trängselskatten, vilket det faktiskt också är. TA BORT!
Men idag när jag var ute och gick min timmes promenad efter jobbet så gick jag förbi något difust. Massa stolpar och grejer mitt uppe på ett berg liksom. Tänkte inte mer på det förens jag var påväg tillbaka. Då såg jag. Mitt uppe där var det alltså en sådan station för trängselskatt!? Helt sjukt. Så jag förstår ju varför alla cyklar. Eller det förstod jag snarare när jag såg vad det kostade.
För vanlig personbil 26nok, och för bilar/lastbilar över 3,5 ton var det 78nok! Är inte det sjukt? Jag känner spontant att vi i sthlm borde vara tysta. Dom har samma avgift hela tiden. Så det så!
Annars har det varit en bra dag. Min promenad gjorde susen. Men är fortfarande oslos mest kluvna människa tror jag. Vilket jobb ska jag ta?

Dagens musik; Postgirobygget - Idyll



du sa inte förlåt, jag sa ingenting vad skulle det tjäna till...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Och dom där bommarna åker jag förbi gånger i veckan ;D

2010-07-15 @ 10:18:50
Postat av: Pappilu

Tjena tjejjen. Vilken tur att du inte har bilen med dig dit då, eller är du hela tiden innanför detta jävelskap. Antar att mor har sagt att dina grejjer är på G. Puss o kram. P

2010-07-15 @ 12:21:29
Postat av: angelique

jennie; jaså det säger du! men då är alltså bommarna vid oss också trängsel grejs? undrade förut vad det var.. :)



pappilu; man kan säga att jag är innanför hela tiden, du vet vi bor väldigt centralt :) fast vi har bommar precis vid oss typ, men det är bara att parka bilen en bit bort så är problemet löst! jaså? nä det visste jag inte :) tack så mycket! Puss å kramis

2010-07-15 @ 16:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback