måndag 5 juli.

Ja idag är då dagen jag ska provjobba på caféet. Får se hur det går. Nästan så man är lite nervös, jag har ju haft min trygghet i Sverige och på skolan. Nu helt plötsligt ska man ge sig ut nån annanstans. Men det känns grymt bra! Hoppas allt bara stämmer så jag kan börja jobba på en gång. Vore ju bara bäst. Så nu väntar vi också bara på våra skattekort så att allt med skatt och så går in på en gång.
Jag och Emma har "gotte förbud" alltså inget onödigt tjafs ska vi äta. Typ, snacks, godis och läsk. Ja ni hajar. Vi ska minsann bli nyttiga nu. Vi ska peppa varandra för det här.
Så idag är det inte mycket i planerna. Åka och kolla så jag hittar dit där jag ska provjobba och sedan jobba. Hyresvärden kommer idag också med nycklar till vårat förråd så vi kan stoppa undan resväskorna.
Idag åker Mariqa ironiskt nog till Stockholm för lite semester. Vi har ingen aning om hur länge hon blir borta, det vet hon förresten inte själv heller. Haha.
Men snart kommer det också lite folk och hälsar på. Kommer bli hel kul! Skönt att man bor, trots allt, ganska nära hem och att det inte kostar en miljard att åka. Perfekt helt enkelt.

Dagens musik; Melissa Horn - Långa nätter



och vi satt på gräset, som växte i takt med himlen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback