halva veckan avklarad.

Hann inte ens sitta vid datorn igår, fullspäckad dag med jobb samt något trist möte vi har 1 gång i månaden. Lämnade Angelica, hämtade mammilu, skjutsade hem henne också. Vände i dörren, ner till träningen, hem, värmde maten, samtidigt som jag duschade (något jag FAKTISKT är snabb på, tro det eller ej..) åt, handboll på tv som kunde dra något jävligt gammalt över sig. SKIT sverige! Kim, vad händer!? GÖR nånting! Inte det nej. Sjukt lack var jag. Lagom tills det var slut så började PH givetvis. Får ju ej missas. Men snälla, vem fan är Pontus!? Jag blir fan rädd hemma i soffan, vad blir inte då deltagarna i samma hus? Det är min undran.
Annars, ja man lever ju inte direkt något lyxliv på vardagarna där det ALLTID händer något. För det gör det absolut inte. Tråkigare svensson liv får man leta efter. Fast spänningen kanske man får skaffa sig själv. Om man orkar. Det gör inte jag.
Har tänkt på det där en smula. Man gör fan inte mycket mer än att jobba.. Fast jobbar man inte, kan man heller inte unna sig saker. Samtidigt, man kan inte unna sig speciellt mycket för att man jobbar så mycket hela tiden. Mer än på helgerna. 2 ½ dag alltså. Speed shopping och fest, kort och gott.
Ska det vara såhär? Då drar jag. Vart och när vette fan men kan inte leva såhär tills pensionen. Då har jag garanterat dött av tristess mycket tidigare. Visst man kanske ska skaffa familj och hela den biten. Men vips, då försvann HELA nöjet med helgerna eller kvällarna. Eller ja, fritiden eller hur man säger. För självklart vill man ju umgås med familjen då. HUR mycket unnar man sig då kan man tro? Nada.
Tror vi svenskar är rätt insöade på hur det faktiskt ska se ut. Jag är trött på det.
Ska försöka leva precis så som jag vill. Vilket iallafall kommer sluta som alla andra svenskar, familj, radhus, bil och hund. Sådär ja! Äh kör ba.



du kunde inte vara, hur det nu kom sig...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Fy FAN vad jag kände igen mig i det du skriver här Ange. Starka och ärliga ord.

Postat av: angelique

jonna: ja men det är så himla sant verkligen!

2010-01-29 @ 10:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback