salem till sälen.

Vilken resa! Oj oj oj. Kan inte ens berätta hälften faktiskt då hade jag fått skriva en bok tror jag. Resan höll ju inte ens på att bli av så det började sådär. Men efter mycket om och men så lyckades vi boka in oss, tydligen, på Sälens Högfjällshotell. Jag trodde minsann att jag skulle börja grina när jag fick veta det! Shit vilka minnen. Så slängde iväg ett sms till Camilla när nyheten nått mig. Så sjukt.
Jag körde hela vägen upp medans Emma och Alexandra körde på öl i bilen. Så det var bara att tagga för första kvällen på HC. Vilket inte var så svårt. Timo räisänen spelade på HC den kvällen. Första kvällen var kanon lyckad!
Upp med tuppen, jag var först upp sedan kom en mycket taggad för backen, David. Iklädd kallingar och skidglasögon för att väcka resten med en skönsång, svennebanan. Alla mycket glada såklart.
Iväg till backarna i Tandådalen, mötte Stina och Ekman. Så himla roligt att träffa dom igen! Hela helgen har bara varit lycka.
Åkningen gick väl sådär för min del då jag inte kan medans dom andra är typ experter. Haha. Så många skratt kan man säga. Grillade korv i norra europas sämsta korvbröd och bara njöt sedan av en GRYM afterski! Och så åt vi den absolut starkaste korvstroganoff ever! Micke visste nog inte riktigt vad han gjorde, så det blev bara pasta typ. Givetvis HC på kvällen då Timbuktu spelade.
Upp med tuppen, David körde sitt race som morgonen innan. Nu märkte man av allas slitage från tidigare bravader. Men till backen tog vi oss iallafall. Men tog halvdag och jag åkte inget. Lunchade och hade det trevligt med Stina istället. Afterski såklart som var nästan ÄNNU bättre! Avslutningsvis HC.
Stannade kvar lite grann i Tandådalen för att avnjuta bra väder innan vi började färden hem.

Sammanfattningsvis; Borttappad bräda i taxin, sedan åter igen. Bortglömd ryggsäck i taxin, ej tillbaka.
Svennebanan väckningar. Tok stark mat, även lånad pasta från Kalas med ölpaus. "I did my best to notice", "Party in the stomach" morgon. Afterskier, HC, Snö snö snö, snödrivor, blöta kläder. Alla barnen historior.
Jag kan göra listan lång, mycket lång. Men nu är inlägget redan sveriges längsta så jag skiter i det.
Tack alla som var med, David, Micke, Stoffe, Dellan, Emma <3 Kunde inte blivit bättre.

Dagens musik; The killers - Human



jag vaknade en morgon, från en dröm jag hade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback