bollnäs vilken resa.

Ja allt var ju som sagt mitt fel att resan blev av. Och jag tror ingen av oss ångrade det. Vi hade det hur roligt som helst! Vi startade våran resa kl 06.30 hemifrån med buss. Att åka kommunalt är inte något som vi är direkt vana vid, jo mammilu då. Det blev en väldigt lång dag för oss.
Men ganska kort vistelse i just ishallen där motorrevyn höll till. Det tog oss endast 1h 30min att gå igenom allt och vara med i alla tävlingar som finns så vi gav upp. Gick istället ut för mera äventyr, formel 1 simulator, små shopping, mat, genom centrum på 15 min och även se hur pappilu växte upp och vart han bodde. Det var riktigt intressant faktiskt. Och han visade vart han gjort alla bus, där han trillade igenom isen och hela den olyckan.
Ja vi såg hela bollnäs. Och givetvis hade vi pitstop på bolaget då vi inte tog med oss färdkost. Så vi hade mellanspel med jäger som kantades med cider och öl. Och vilket kanon väder vi fick sedan! Åh så skönt det var.
Men att resan hem var väldigt lång blev vi varse om. Och drickat tog sakta men säkert slut och ingen restaurangvagn fanns på något av tågen vi åkte på. Lite besvikna helt enkelt.
Men när vi kom hem så blev det tequila istället. Mycket bra! Med mer cider och öl till fotbollen som barca vann! Hur grym dag som helst.
Så hittade jag en bil som är mer rimlig att fixa än en corvette cab. En ruggigt pimpad volvo. Mums! Hoppas den kom bra till i tävlingen. Det var den värd.
Hela resan var värd allt. Vi hade så sjukt roligt. Nästan så att man har magrutor nu av allt skrattande.
Världens bästa äpplen.

Dagens musik; ZZ Top - Gimme all your lovin



och hur i hela världen skulle nån kunna sätta kedjor på en hurricane...

Kommentarer
Postat av: Cissi

Klart du är välkommen! Alltid! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback