lördagkväll + söndag.

Lördagen blev lite upp och ner men slutade bra ändå. Jag och Jimmy åkte inte alls och kollade på Lindas match, lite tråkigt men serien har ju precis startat så vi hinner nog. Men bio blev av. Efter hur mycket om och men som helst så åkte jag, Jimmy och Linda iväg till stan. Biografen Skandia på drottninggatan blev det. En biograf man inte visste fanns. Väldigt liten men mysig. Mycket hände.
Vi hann gå runt lite i stan innan bion och köpte godis. Jätte mysigt. Väl tillbaka vid bion inser jag att biografen fyller 86år samma dag. Coolt. Tönt som man är. Nåja dagen till ära lottade dom ut lite priser och jag var 3 stolar ifrån ett pris. Jäklar.
Och när det var 2 min kvar av filmen ungefär (vilket vi först inte visste) så lägger projektorn av. Va faaan!? Så det är bara ljud i ca 30 sek innan dom stänger av. Och efter ett bra tag får vi info om att det är drygt 2 min kvar av filmen och det tar väl 5 min att fixa projektorn. Lugnt lugnt. Allt löste sig som tur var men man skruvade bra många ggr på sig eftersom det var i en vääääldigt spännande scen i filmen. Riktigt otur så att säga.
Jag och Jimmy trodde dessutom att vi skulle fått p-böter då det drog ut på tiden. Men vi slapp det som tur var.
Får info om att filmen snart ska hoppa igång igen. Jubel spred sig i salongen och filmen kom igång. Så efteråt fick vi visitkort så vi kunde höra av oss till kundtjänst så att vi får kompesation för det som hände. BRA! Härligt SF! Så imorgon ska jag höra av mig dit och få det ordnat. Yeey.
Så det var en riktigt kul lördag faktiskt. Mycket hände.

Idag dock var det seriepremiär mot AIK i div 3. Riktigt nervöst var det. Iallafall för mig. Plus att jag inte mått så jävla bra och knappt ätit så undrade jag hur mycket jag skulle orka. Väl på samlingen inser jag att vi har 2 avbytare. Lyckat. Himla trist med sjukdomar och dylikt.
Så vi har förhoppningsvis en lösning på det så att vi slipper ha det så.
Men vi genomförde matchen riktigt bra. 11-11 i halvtid och vi är rätt trötta. Taggade till lite grann men tappade halvvägs in i andra halvlek. Då lyckades dom dra ifrån när vi var lite väl trötta och irriterade på varandra. Hade det inte hänt hade matchen fortfarande hållits jämn.
Så det såg riktigt bra ut i starten i div 3 tycker jag. Vi har iallafall kommit från div 4 och AIK från div 2. Så det var grymt av oss! Slutresultat 24-18. Bra jobbat tjejer!



rock n´roll dör aldrig, nej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback