film mys.

Han har helt klart kommit hem, pappilu alltså. Jag tittar sällan på film varken själv eller med någon i min familj. Men idag var det lite speciellt. Mamma mia var filmen som stog på schemat. Och jag ville inte vara elak och inte kolla med mina äpplen. Det var mysigt, och det kändes nästan som att pappilu aldrig varit borta. Skönt.
Mamma mia är faktiskt en film jag inte trott på alls. Förens jag laddade hem den och kollade på den. Man blir så jävla glad och alla negativa tankar om att hitta en potentiell pojkvän är som bortblåsta. Nästan så man blir kär på nytt. Känslan är bra och nästan ännu bättre när man vet att man får den från en film. Filmer sviker aldrig. Haha.
Vem sjutton önskar inte att livet ibland vore som i filmen mamma mia? Soligt varmt, skratt, sång och att kärleken trasslar javisst men alltid slutar det med att man är mer kär en någonsin när filmen är slut. Jag tackar inte nej alla gånger.
Men att ha lite motgångar och vara lite solo är inte heller helt fel faktiskt. Man lär sig lite mer då, om sig själv och livet. Plus att du har dig själv att skylla om något går åt helvete.
Jag säger bara magkänsla. Den säger det som är rätt. Kanske inte alltid, men sällan har den känslan fel.
Och jag är övertygad om att min magkänsla säger helt rätt nu. Det känns bra iallafall. Sedan om det skiter sig får man ta det då. Du har iallafall provat.

jag trodde kärlek som din var lätt att fånga nu...


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-24 @ 17:12:33
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Mamma Mia är helt underbar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback