en känsla.

Drömde en sak inatt jag tror betyder en del för mig. Och framför allt plockade fram det jag aldrig trodde att jag skulle känna. Jag gillade den drömmen faktiskt. Mer än gillade, jag hoppas. Det är vad som saknas och behövs men inte omöjligt.
Att börja inse saker för sig själv är ganska bra men en väldigt okänd känsla. Iallafall för mig. Det har nog inte hänt mig förut, inte på det här sättet.
Jag vill åka nu. Allt går i vågor, precis allt. Samtidigt som vissa känslor bubblar upp i takt med att tiden närmar sig. Med stormsteg. Och snart är även pappilu hemma. Känns helt sjukt att säga att nästa vecka kommer han hem. Det är liksom inte månader att räkna ner längre, det är lite mer än en vecka. Att veta varken ut eller in är jobbigt.
Men jag gillar känslan, fast jag inte riktigt kan sätta fingret på det.
Att se på bland annat semestersvenskar fick mig att känna ännu mer säker och viljan att åka. Men kommer vara jobbigt att först lämna allt här hemma och sedan lämna allt där nere.
Fick frågan idag "men kommer du helt bosätta dig där nere sen eller?" Jag är ytterst tveksam. Men jag tror att antingen känner man "en gång och sen är det bra" eller "en gång och jag är fast"
Jag trodde inte riktigt mina lärare i gymnasiet när dom sa att har man provat säsongs jobb en gång så är man fast. Dessvärre tror jag att jag är en av dom.
Har ju faktiskt redan känt på det en månad i Sälen, och hell yeah vad jag gillade det. Och det var 2 år sedan..
Jag tror jag har hittat mig. Nu är det bara upp till mig att testa. Är det jag?
Jag håller tummarna för min dröm också så blir det top notch.

du kanske aldrig är med mig...

Kommentarer
Postat av: -c

jag tycker du är as modig! de kommer gå finfint ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback