saker och ting på sin plats.

Pusselbit efter pusselbit börjar komma till sin rätta position. Så som det ska vara. Så som jag vill ha det. Kan det verkligen bli så bra. Man går ju bara och väntar på bakslaget. För tro mig, det kommer.
Jag behöver inte vara nervös över min onsdag längre, för den är över. Med betydligt roligare besked än jag förväntat mig. Kan vara för att mina förväntningar låg väldigt lågt.
Var iväg på ytterligare en intervju för ett jobb idag. Ja jag har redan ett jobb vilket jag är väldigt glad över, inga konstigheter. Men detta jobb handlar om några få timmar i månaden och enbart för mitt eget bästa och självklart tycker jag att det ska bli himla roligt.
Olearys på Heron City helt enkelt. Jag var där för intervju som servitris extra men snackade till mig att istället få jobba som "nisse". Dom hade tillsatt bara för två veckor sedan en ny bartender så dom var bemannade där men behövde folk som serverade. Men då tackade jag för mig på ett snyggt sätt och sa att det jag var ute efter var att komma närmare baren. Så han funderade fram och tillbaka hur han kunde hjälpa mig med detta och få in mig där. Är helt förvånad över hans engagemang till att ha mig där trots att den tjänsten inte fanns tillgänglig. Iallafall kom han på att på bowlingbanorna så serverar dom också dricka, alkohol som läsk. Så istället för att belasta dom i baren med det jobbet också så fick jag den uppgiften. Alltså att hoppa in där när det är mycket nog iallafall. Alltså får jag lära mig yrket iallafall. Eftersom jag får ta drickan som jag vet om annars ber jag om hjälp. Vilken fantastisk lösning säger jag bara!
Är faktiskt väldigt glad över detta. Och bara några timmar i månaden. Grymt för mig, då behöver jag inte vika några helger helt till jobb men ändå få in lite extra pengar. Jag säger då bara, tack. Jag kommer trivas som fisken i vattnet på Olearys då sport är en stor del av mitt liv.
Bra va? =) Ibland blåser vinden åt rätt håll.
Så med detta glädjande besked lägger jag mig i sängen och kollar på "Semester svenskar" och tar en kopp te för att få upp värmen. Nu känns det kul igen.

Tack Fredrik för tidningen också! Haha. Det var väldigt kul att öppna brevlådan idag.



Mamma och tomten (Peter) på julafton. Vad är en jul utan en riktig tomte.


118 dagar kvar.

och jag vågade aldrig hålla din hand...


Kommentarer
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

aww underbara bild :D



ja det måste ni verkligen! hihi

lättare blir det ju när ja och michele får lägenhet ihop så ni kan sova hos oss hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback