vinter igen.

Eller vad man säger.. Det är lite snö och - 1. Lite vinter iallafall. Jag kallar det vinter. Och tisdag är det också till på köpet, en dag jag aldrig gillat faktiskt. Måndagar har ju sin ångest, men tisdagar är nästan värre tror jag. När man gick i skolan var det alltid någon mindre god fisk och tisdagar har vi iprincip ALLTID haft sena träningar, vilket inte är så speciellt populärt. Så nu när jag inte går i skolan längre så gillar jag inte tisdagar pga dom sena träningarna. Så är det bara.
Idag har jag varit "uppe i ottan", jag var så dödstrött att jag inte trodde jag vaknat förens jag var påväg till bilen. Haha. Ändå var klockan inte tidigare än 10. Skulle till salongen där Sarah jobbar för att hon skulle testa göra en uppsättning och så inför gesällprovet. Efter att ha suttit där i drygt 2 timmar och pratat och fixat så var vi klara. Jag gick och solade eftersom jag ändå var där. Tyvärr var det inte så skönt som jag förväntat mig, blev rastlös ganska omgående men efter att ha härdat ut 20 min så åkte jag till Tumba och lunchade med mamma som hade ringt och frågade om vi kunde luncha.
Varma mackor blev det, och det är så mums. Och eftersom det fortfarande är 50% på Hemtex så gick vi dit en sväng och köpte svart lakan och två täcken. Självklart fick jag med mig hela kalaset hem medans hon gick in och fortsatte jobba.
Själv åkte jag hem och gjorde... Ingenting, kom jag på nu. Har mest suttit och kollat på tv och kollat runt på internet. Ringde jobbet också och kollade hur det gick att få ledigt och det gick bra som tur var.
Nu ringde Martina från Rica också, så jag ska jobba där torsdag och fredag. Ge mig pengar...
Nu tackar man inte nej till ett litet jobberbjudande man får, man slukar dom. Och har jag räknat rätt på timmar och pengar från Esprit så kommer jag vara stenrik i mars. Och ändå är det februari som är lugnast. Gah. Kärlek. Då kommer inte resorna vara så långt ifrån. New York here i come!
För är det något jag vill göra i år så är det att resa, det räcker gott och väl med en weekend, bara jag kommer bort.
Och med ett jobb är det inte långt ifrån. Tacka gudarna för jobb! =)
Nu ska jag fixa i ordning lite mat och vänta på träning.

säg som det är för den här gången krävs det mer...

Kommentarer
Postat av: Maria

ja men fy så kallt det är! haha

hihi jasså visste du inte det? nu har du koll! :)

Postat av: angelique

maria: jaa usch, fryser ihjäl ute :S :D haha nää, jag är lite efter... :)

2008-01-23 @ 20:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback