höstväder och stress.

Super fint väder ute idag, och varmt också. Jag njuter för fullt vill jag lova. Men idag, då har jag sprungit runt som aldrig förr känns det som. Trodde att det skulle bli ganska lugnt på morgonen men icke. Det kom in en grupp som bokat från kl 13 men kom in kl 10 och började genast att begära både det ena och tredje. Men shit. Så jag fick springa runt och fixa lokalerna innan lunch medans Freida fick springa åt dom. Vi höll båda på att gå upp i atomer. Hon var arg och jag stressad. Så vi tog en välbehövlig lunch vid 12 snåret för att sedan stressa vidare medans alla grupper började strömma in. Jobbigt var det. Men redan vid 14 var det lugnt igen och jag bara väntade på att klockan skulle gå för att ta fram fika nr 2. Kirrade det och sedan plockade lite för att vid 15.30 få gå hem för dagen. Skönt.
Men det har varit jobbigt för jag har varit en dag före hela tiden, började redan igår. Så man kan säga att jag praktiskt taget redan är och jobbar för morgondagen. Visst förvisso är det bra att ligga steget före, men en hel dag är dumt. Plus att när man tror att halva veckan gått så har bara två dagar av fem gått. Attans. Aja, det är inte mycket på varken torsdag eller fredag så då blir det återigen chill. Och kanske rent av ledigt. Tihi.
Igår var en bra dag faktiskt, började dock kl 7.30 men det gick trots allt. Fick två stycken biobiljetter av Rica också. Blev sjukt glad att jag faktiskt också fick trots att jag bara är extra insatt. =)

image467

Hade en riktigt rolig lunch också med några från receptionen, Freida och Henrik hotelldirektören. Det diskuterades serierna Bonde söker fru, Ensam mamma söker. Och det slutade i att alla skrattade så vi grät iprincip. Riktigt roligt var det. Haha. Orkar inte gå in på detaljer och sådant.
Det som var skönt igår var också att det var tidig träning, så är inte fallet idag. Slutar 21. Bah. Segt. Kommer somna mer idag på träningen än vad jag gjorde igår. För igår var jag defenitivt inte med i matchen. Har aldrig varit med om att vara sååå seg, blev inte alls som jag hade tänkt mig. Men men, jag försöker göra mitt bästa av situationen.
Idag när jag skulle hem med tåget från Älvsjö så tror jag helt klart att det var en som övningskörde tåget! Jag är nästan helt säker. Det skuttade när han skulle sakta in tåget och jaa jag vet inte vad. Kom också att tänka på att när man åker kommunalt så litar man ju verkligen på den som kör, undermedvetet. För jag skulle aldrig vilja åka med någon som inte kan köra eller som kör en buss rattfull. Men ändå omedvetet lägger man sitt liv i deras händer och litar på att dom kan.
Läskigt faktiskt.
Nej nu har jag inte tid att sitta här längre, ska se Dawsons creek, till någras häpnad misstänker jag.

time may change me...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback