göteborg imorgon.

Då far man iväg till götet imorgon då. Är väl lite små sur över att inte åka på kryssning men det kommer nog bli bra med Göteborg också, Liseberg och Universeum. Första gången vi kommer att gå på Universeum, spännande. Det blir iallafall två dagar på Liseberg som varje år. Kom fram till att vi nu iår kommer att ha bott på samma ställe 4 år i rad. Och jag hatar det, gillar inte vatten direkt och att bo i en "ostabil" båt är inte riktigt min grej. Vi bor alltid på Barken Viking som ligger vid hamnen, och jag är lika anti varje år, men hittills har den inte sjunkit iallafall. Puuh. Min största fasa är vatten, iallafall när man inte ser botten. Jag får hålla tummarna att det går bra iår också.
Dock kommer nog bilresan bli roligare iår jämfört mot dom andra åren, nu tar jag och min lillebror med oss en bärbar dvdspelare som vi fick i julklapp så vi kan kolla på filmer. Toppen! Slipper man läsa och må illa på vägen ner.
Hade i och för sig hoppats på att åka tåg, men mina föräldrar som är vänner med blixten kunde inte bestämma sig och kommer på för några dagar sedan att Göteborg fick det bli och kollar tågbiljetter. Men självklart är det suuper dyrt då, jaaa? Det sa jag på en gång? Hmm jaja iallafall blev det bil. Då kanske vi åker förbi mormor på vägen också, hoppas! =) Min mormor är inte som alla andras, väldigt speciell.
Har nästan packat klart, bara dom sista grejerna som man inte kan lägga ner förens sista sekunden. Så avfärd imorgon kl 8. Helt galet att våran familj ens diskuterat att åka den tidpunkten på dygnet, har aldrig hänt tidigare kan jag säga.
Var på bio idag med Gabban, Sarah och Akhila efter vi hade gymmat, duktiga som vi är. Så vi åkte till Heron City och åt god mat, grekiskt såklart och såg på Oceans 13. Otroligt bra film! Och hur snygg är inte Brad Pitt, tragiskt men sant, sjukt snygg trots hans ålder. Haha.
Trevligt var det iallafall. Sedan åkte jag hem och packade och efter det blev det den klassiska kvällspromenaden med Sarah, våran runda som tar en timme ca, perfekt. Älskar det! Kommer jäsa som en riktig degklubb och verkligen bli massa kanelbullar när jag kommer hem, så det får fan bli två timmars rundan då! Haha.
Bäst jag laddar batterierna, inte bara på Ipoden, mobilen och digitalkameran utan även på mig själv tror jag.
Ha trevliga dagar här hemma nu! Kommer hem på MIN fredag. =) Då även Sailor fyller 20. Grattis till Jimmy "pungkulan" som fyller 20 idag! Gratulerar.
Endast 12 dagar nu. Stormsteg.

festar du så festar jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback