Back from Blöteborg.

Sådär ja. Blöteborg har vi i familjen då döpt om det till, för sjuttsingen vad det regnar. Dock var det väl inga skyskurar som kom ner men regnade det gjorde det tamefan. Men det vi hann med iallafall var, onsdag anländer vi till Barken Viking där vi skulle bo dom närmaste dagarna, ca kl 14 kom vi fram. Installerade oss och begav oss mot nordstan och spårvagnarna för att gå på Universeum. Vi har alltid sagt att vi ska gå där, men aldrig blivit av pga olika skäl men nu bestämde vi oss för att göra slag i saken. Inte nog med att det var dyrt det var inge roligt heller. Man hade haft nytta av det om man var lite yngre och slapp alla små snorungar som var överallt och skrek. Suck, familjen ledsnade ganska fort därinne men lyckades ta oss igenom hela trots allt. Trots allt var det ju en del att se och mycket man gärna sluppit, typ fågelspindeln som bara var allmänt äcklig, uuääh.
Och det var även här mina söta batterier i min kamera tog slut. (självklart hade puckot själv glömt laddaren, tack tack inga autografer skrivs..)
Efter att ha tagit oss ut och hoppats på att alla barn skulle trilla ner i vattnet utanför så tog vi spårvagnen till avenyn och åt middag på Hard Rock Café. Mycket gott och MYCKET mat. Och en sjuuuuuuuukt snygg vakt där också, jag trodde jag skulle dö. Tror till och med att jag fick med honom på ett kort av en slump *hoppas*
Klara efter middagen drog vi oss tillbaka till båten och baren där ett tag, och sedan sängdags för att vila upp sig för Liseberg dagen efter och tidig frukost.
Super god frukost som alla hotellfrukostar. Mums. Kan sitta i timmar och bara äta. (Är jag värsta tjockisen eller?!)
Motvilligt så gick vi mot Liseberg i det tunga vädret och regn såklart. Vi åkte och vi åkte och vi åkte grejer, spelade lite, åt lite sockervadd mm och åkte lite till gick runt, åkte lite. Jaa sådant man gör på nöjesfält. Vi åkte självklart berg och dalbanorna mest. Vi var där strax efter dom öppnat vid 11 och redan vid 18 snåret ledsnade vi allihop, vi hade inte den rätta feelingen som vi brukar ha och kände knappast för en dag två som alltid brukar vara lockande.
Tänkte att, aa men det sista vi gör så spelar vi på SF-hjulet, självklart tog jag nr 13, och vinner andra pris! Woohoo! Haha det jag siktat in mig på och väljer filmen Stockholm Boogie som är en helt underbar film! Blev mycket nöjd att 5kr var det värt. Haha.
Åter mot avenyn och en härlig middag, denna gång blev det på mammas och pappas favoritställe i Götet, Lilla London, myyyycket god mat. =) Och en smarrig Irish Coffee som avslutning innan vi gick mot båten igen, för att denna gången gå upp på däck och lyssna på ett liveband som spelade. Baren när det började regna och sedan sängen. Skönt med lite sömn, trots att man knappt kunde sova.
Upp även denna morgon hyffsat tidigt för att få lite frukost.
Eftersom vi valde bort Liseberg så stog shopping för dagens schema. Dock inte för pappa för han ledsnar efter första affären så han gick på båtmuseeum och var så nöjd så. Vi andra var bara glada att slippa det. Jag lyckades såklart vara värst och kunde utan tvekan svävat ut mitt konto ännu mer men köpte, två par ursnygga skor jag tittat på här hemma från Dinsko, underkläder från björn borg, Ozzy Osbourne tshirt från Hard rock och en Puma tshirt från Stadium.
Bror min bräckte dock allt, han fick en ny mobil, jävla unge! Vill också ha! =( När vi alla var nöjda och klara köper vi oss en ask jordgubbar och varsin glass och går mot bilen för hemfärd. Dock tog vi en sväng förbi mormor våran utan förvarning i Skövde/Tibro. Stannade väl i en timme eller så med fika (hon bakar ju underbart goda bullar haha) och fick armbandet som gick sönder (min studentpresent av henne)
Stannade efter det på pizzerian dom brukar äta på och åt middag, fy fan dom pizzorna är större än Robbans! Helt sjukt, tur att jag delade med min bror, jag blev gaaalet mätt.
Efter en för fet pizza och cola så slutligen åkte vi hem. Var hemma tidigare än planerat, 22.45 ca. Och då har jag faktiskt hunnit titta på två filmer i bilen, stockholm boogie och rena rama rolf. Orkade inte kolla på fler, man blir rätt trött på det.
Skönt att vara hemma och ladda inför morgon dagen som på schemat står jobb. Dock ett kuligt sådant! På en fest, mina grannars kompisar en bit bort ska ha världens brakfest med 98 personer. Och vi får även vara med i den.
Imorgon kommer lite bilder också, dock bara från universeum. FAN idiot mig alltså, är sååå besviken.
Men MIN fredag blev helt klart bra, fredagen den 13e, och även då grattis till Sailor som hade tänkt att bli stor 20 på min fredag. Grattis!

just me and you...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback