Nyårsfirande.

Det var annorlunda kan man säga, första gången jag inte var hemma på nyårsafton och firade med alla här. Skönt det faktiskt. Jag hade hur trevligt som helst igår. Börjar med nyårsmiddag med familjen - lillebror, och sen plocka ihop det sista så fick pappa köra mig till Södertälje där jag var med Makida, Emelie, Linda och Jennie. Dom hade haft tjejmiddag så det blev perfekt att komma precis lagom att dom hade ätit klart. Komma dit och snacka lite skit så där som tjejer är bra på =) Och få i sig lite cider innan vi fick skjuts av Makida som skulle iväg och jobba sen. Tack för skjutsen! =) Jätte skönt att åka bil dit så man slapp tåg och buss, för det hade varit jobbigt. Väl där hos Jocke så var killarna där. Vi kom väl dit vid 9 halv 10 tror jag. Och då började festen. Kul vare, lite kareoke (eller hur sjutton det nu stavas) och så kom hans lillasyster dit med några kompisar. Fast dom gick sen efter ett tag igen. Några av oss i "gänget" var bra dragna redan då, försvann på promenix och sånt. Närmare tolvslaget så upptäckte Emelie att hon inte mådde helt okej direkt så hon inledde det nya året med att må jätte dåligt! Tycker synd om dig gumman! Men du missade inget direkt så att hjälpa dig gjorde ingenting. Allt fortsatte väl som vanligt iprincip efter tolvslaget bara det att nu var verkligen ingen på den nyktra sidan kan man väl säga. Så kareoken blev ju som den blev, mest gap och skrik. Precis som man kan tänka sig =)
Sen närmare 2-3 tiden där så var det dags att fara hemåt, lika bra det för det dog ut rätt bra efter tolvslaget. Jennie hade fixat skjuts hem vilket var bra, så att Emelie kom hem snabbt och säkert, vi andra skulle ta bussen men det gick ingen så vi fick knalla till Tullinge station och sen blev det taxi därifrån mot Vretarna, så himla skönt att slippa buss och grejer.
Något jag inte blev så stolt över som jag hade kommit överens om med Emelie var att inte ramla, men jag skyller på att hon inte var där riktigt eller ens i tillstånd till det =PJocke bor upp för en sjuukt lång och brant backe, jaja upp kommer man väl alltid men ner oj oj oj, lite grusigt och lite frost, alkohol i kroppen och klackar var ingen bra kombination nästan nere så plopp så ligger jag där och asgarvar. Jag hade ju nästan klarat heeela backen så på slutet när det var minst lutning så ramlar man! Lyckades sen ramla igen under en gran och det skrattade ju Linda ganska gott åt kan man säga. Tur att man roar någon iaf =D Nyårsafton var nästan som jag tänkt mig, men jag hade kul iaf =)

Nu är det middag och min första måltid för dagen =) Haha lyckat va?

Välkommen år 2007...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback