2a advent.

Och två veckor och en dag kvar till självaste julafton. Många längtar många gör det inte. Jag gör det. Delvis. Ska bli mysigt att förmodligen få snö till jul, det är det oftast i sundsvall och farmor. Så min jul kommer innebära allt jag kämpat emot hela året, äta fet mat. För hos min farmor är man inte så knusslig, där är det riktig grädde och mat tills man rullar till tvn. Och gärna något där emellan. Usch, fasa. Så man får helt enkelt ta det lite lugnt, och frossa lite bara. Det är ju iallafall jul.
Ingen jul utan snö.
Idag har jag inte gjort mycket alls, åkte med pappa och kollade när tumbas herrar spelade och det var inget att hänga i granen kan man säga. Igår gjorde jag inte heller något, träffade Victor senare på kvällen och kollade Svensson, Babben lite Eurovision, lite film och diverse. Så helt klart en lugn kväll eftersom min plånbok är tok smal just nu. Ganska skönt med lugna kvällar dock börjar jag bli lagom rastlös och måste komma på något att sysselsätta mig med. Okej nu kan jag köra bil vart jag vill osv, men det kostar och det är inte lite det kostar! Usch, det är väl det enda jag inte längtat till, bensinkostnaderna. Så jag ska ligga lågt och ändå fortsätta använda mitt busskort så gott det går. =)
Nu har jag rensat hela rummet på onödigt tjafs så inte ens det finns kvar att göra, julklapparna är handlade och plånboken tom, så ingen shopping blir det heller. Förslag?
Jobb sitter jag och söker dagligen så det är något jag redan lyckas sysselsätta mig med.

image542


Glad andra advent eller något....


du som tog mitt hjärta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback