back from suomi.

Japp, imorse halv 7 kom vi till stadsgården med viking line, isabella. Då var man ju laaaaagom pigg och glad. Framför allt att kliva upp halv 6 och äta frukost, javisst! Misstänker att jag då fortfarande var lite onykter med tanke på att jag la mig ca 4. Usch. Men det gick jätte bra, man var bara såå trött.
Så himla skönt att pappilu tagit bilen så man slapp åka kommunalt. Man kan säga att jag somnade ganska fort i bilen, tror nog att Jessica och Elli också somnade rätt omgående. Skjutsade hem dom och sedan var det bara att kraschlanda i sängen hemma efter att ha packat upp åtminstone kläderna i ena väskan.
Sov faktiskt bara till kl 12, fast jag trodde kl var 13 för jag hade glömt att ställa om klockan på mobilen från resan. Haha. Så det var skönt att jag bara sovit till kl 12. =)
Fast jag är fortfarande otroligt trött, kanske ska sova lite till, det är ju faktiskt träning ikväll kl 17 trots att vi spelat 4 matcher i helgen. Blä. Min kropp är inte med i matchen, har ju inte tränat på länge och börjar lagom med en cup, smart.
Resan dit var seg, efter buffén (som för övrigt inte smakade speciellt mycket) var man jätte trött och gick mot taxfreen för att handla lite godis och läsk för kvällen (jag sa ju att vi skulle köpt parfymen på vägen dit!) Det blev ju ingen fest för oss på vägen dit med tanke på lördagen.
Så det blev tidigt i säng för mig och mina "hytt-kamrater" tror vi somnade vid 1 tiden efter att ha pratat massa gamla minnen. Haha. Usch va töntigt det låter, vi är ju bara 19 år. Men iallafall, upp kl halv 6 för frukostbuffé sedan av båten.
Vi hade inte första matchen förens kl 13.45 så vi hoppades på att få sova på vandrarhemmet innan vi skulle spela, men icke dom hade inte städat klart rummen så det blev till att sova i omklädningsrummet i hallen. Det var såååå kallt!
Upp och börja fixa och trixa för första matchen. Vi började "lite lätt" med att möta Finska landslaget, torskade med 37-19 efter en bra match.
Andra matchen blev till att möta Åbo, vi vann den med 25-24.
Kvällen blev även den ganska seg men efter en god middag med ris och kycklinggryta så gick vi till en bensinmack och inhandlade även då lite smått och gott.
Det blev tidigt i säng även lördagskvällen. Jag och Akhila sjöng så fint för Sarah och Gabban som inte hade någon musik att lyssna på. Dock hade vi inte samma låtar så vi sjöng olika. Haha. Gabban var lagom road. Så vid kl 12 tycker vi nog allt att vi ska sova.
Sovmorgon och frukost för att sedan ta grejerna till hallen och sista dagen. Vi skulle möta i sista gruppspelsmatchen Göksten som vi också har i serien.
Så förbannad jämn match, gaaah hatar sådana matcher! Men det blev 23-23 i den matchen men vi gick ändå vidare till final mot Finska landslaget. Tjohoo! Grattis på oss! =)
Medans vi fick vänta ett par timmar innan finalmatchen så åkte jag, mamma och pappa till mammas "syster" och kollade på skolan dom bor på (det är skolan mamma gick på när hon var liten) och även gammelmorfars hus som nu är jätte fint renoverat.
Och fick sjukt god mat! Mums =)
Väl tillbaka är man ju lagom seg. Men vi spelade riktigt bra, kunde nog gått ännu bättre om vi orkat hålla i och om det gått längre på säsongen. Men vi förlorade med ynka 29-22. Bra gjort, som finnarna skulle säga!
Vi stressade efter matchen med dusch och ihop plock av grejer för att hinna till båten, fick skjuts av några från finska landslaget till båten och vi var i tid. Puh.
Efter en lång och tråkig väntan i att få gå på båten så hade vi ca 30 min på oss att göra oss iordning för ännu en buffé. Mycket bättre än på dit vägen! Hur gott som helst. Och det var redan då festen började med några glas vin, och några för många för en och annan kanske.
Så då var festen igång och det märktes tydligen eftersom vakten kom till oss och sa till att vi var tvungna att dämpa oss eftersom vi fått klagomål över att vi varit för högljudda. Haha. Det var roligt.
Så vi drog oss upp till "discot" där var inte en kotte men det gick bra ändå.
En rolig kväll och helg med laget helt enkelt. =) Kul med att vi gick till final också!
Bilder kommer inom kort.

tjänaa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback