ayia napa 23/7-6/8 2007.

Ta mig tillbaka! Det var en resa som man inte glömmer i första taget. Hur sköna två veckor som helst, massa massa sol, bad och fest.
Vet inte ens vart jag ska börja. Blev hämtad här hemma vid 13.30 av Tim som var snäll och skjutsade oss till Arlanda. Då en halvtimme innan hade jag sprungit till ICA för att hämta ut min nya mobil och i all panik visar det sig att simkortet inte var med och ringer mamma, men självklart är den ju skickad med posten så allt löste sig iallafall. Puh. Men shit va stressad jag var då.
Fixade allt med mobilen i bilen, vi stannade vid Max i Solna för att äta något, jag kilade över i regnet till Statoil och köpte korv istället. Haha.
Alla var hur uppspelta som helst och vi kunde inte förstå att grabbarna redan var nere och njöt av värmen. I väntan på planet, som för övrigt var försenat en halvtimme (såklart..), så köpte vi lite dricka i form av cider och drinkar i baren. Vilken känsla det är på Arlanda kan man säga.
Vi fick lite panik när folk med ett kommande plan från Cypern var hur bleka som helst (!?) Och vi bestämde oss då att om vi ser ut sådär när vi kommer hem blir det nog solarium eller att låsa in sig. Haha.
Allt gick hur bra som helst, lite trassel på planet, stackars Nattis som är flygrädd hade väl inte sin bästa dag men lugnade ner sig när vi väl kommit upp. =)
När vi kommer ner efter en hel del otur med att hämta ut bagage och dylikt runt 2 tiden på natten så är grabbarna, som vi väntat oss, redan på lyset. Jimmy Ö hade redan lyckats köpa sig en söt hatt och var riktigt på G. Haha.
Det blev ingen fest för oss första kvällen kan man säga. Det som bestämdes iallafall var att vi skulle till den fina stranden, Nissi Beach.
Och vilken hääärlig strand, långgrundt, klarblått vatten och hur varmt som helst. Stek, stek, stek.
Efter ett par timmar åkte vi hem, åt lunch på hotellet, självklart resans måltid, Pasta carbonara/bolognese. Mums! Bad i poolen och sedan sov vi middag ett par timmar för att orka med kvällen/natten/morgonen. Upp göra sig i ordning, middag och sedan var det igång.
Så var det näst intill varje dag, dock ibland skippade vi stranden och höll oss hela dagen vid poolen. Så sjukt nice!
Vi bodde perfekt till, 5 min från bargatorna, hade supermarket vägg i vägg, shopping av olika slag på samma gata och för dom flestas nöje även mitt emot hotellet den enda Mc Donalds. Jag var dock inte lika road över det, fast det spelar ju ingen roll jag slapp ju äta där. Haha.
Vi provade många olika matställen men tror nog absolut att allas favorit blev att äta på hotellet, mycket god mat! Vi blev även kompis med restaurangchefen Micke som hade bott här i Sverige, Huddinge, i 5 år så han kunde svenska. Skönt att slippa den där jäkla engelskan. Fast jag var inte helt ute och cyklade trots allt, lärde mig och man kom in rätt snabbt i att prata engelska. Fanns även en bartender/servetris som var svenska, och dom flesta på vårat underbara hotell Melpo Antia var svenskar, sköönt!
Man träffade så sjukt mycket nytt folk hela tiden. Det var så himla roligt. Och vi sov inte bort dagarna direkt. Det var en dag som vi faktiskt sov till 13, det behövdes. Annars var det så att man la sig runt 6-7 snåret på morgonen och gick upp mellan 10-11 för att inte sova bort soltimmarna. Det var det helt klart värt!
Allt var guld!
Det var hur varmt som helst, har aldrig upplevt en sådan värme tidigare. Runt 35 grader i skuggan och 44-46 grader i solen och kvällarna var inte direkt svala dom heller, 28-30 grader. Så man kan säga att man inte behövde varma kläder någon gång. Haha. Älskar värme! Jag fryser alltid och där behövde jag aldrig frysa. Förutom när den där rackarns ACn sjönk till 19 grader och jag trodde jag skulle frysa ihjäl. Haha. Vi kunde inte reglera ACn så den sjönk hela tiden, det var något jobbigt. Så man fick gå upp och öppna dörren/fönstret för att stänga av den ibland.
Dagarna såg ganska lika ut, vi hade dock tänkt att åka till Waterworld men det blev inte så tyvärr. Trots att dagarna var lika så blev det inte tjatigt på något sätt, man trivdes grymt med det där livet.
När vi var på Nissi beach sista veckan så åkte jag, Rosie och Jimmy C, sådan där fallskärm efter båt 150meter upp i luften. Och det var bland det roligaste jag har gjort, sådan härlig känsla det var! Och det kändes inte alls som att man var så högt upp men det var man kan man säga. Haha.
Åkte även något som heter Sling Shot med Söder, näst sista kvällen och det var garanterat en upplevelse. Man sitter som i en stålboll och skjuts upp 100 meter upp i luften. Man såg verkligen hela ayia napa, och det var hur mysigt som helst att åka på kvällen dessutom. Söder tyckte att det var det värsta han hade gjort och undrade hur dum i huvudet jag var som drog med honom på något sådant. Jag tyckte det var hur kul som helst, såklart.
Vi sa nämligen att vi skulle åka den dom sista dagarna om vi hade pengar kvar, då hade Rosie och Jennie just åkt den. Sagt och gjort, så blev det. Jag ångrar ingenting.
En av kvällarna som var bland dom roligaste ändrades och blev till den värsta av alla. Vi hade varit på ett ställe som heter Black Hawk, otroligt kul ställe och perfekt förar ställe. Vid stängning skulle vi gå vidare, vart var inte bestämt men man kan säga att det inte blev så riktigt.
Slutar med blåtiror, plattskalle, glassplitter under fötterna, lätt hjärnskakning, spräckta läppar m.m. Det var den värsta kvällen jag varit med om. Sådant händer. Jag är bara sjukt glad att ingen blev mer skadad än vad som blev.
Men den incidenten fick inte förstöra resan och dom sista dagarna ordnade det upp sig, vi glassade vid poolen och stranden, festade lite till och bara njöt på bästa sätt!
Träffade 12 norrmän hur klockrena som helst. Jag och Jennie var ut med några av dom plus skönaste bartendern från vårat hotell, han var från Polen. Jag säger bara, "kräm" *visar med fingrarna* Haha. Fan va roligt det var! Carwash var nog roligaste stället. 70-90 tals musik och dans på baren. Vi vann såklart tävlingen. Blåmärkerna efter baren var det lätt värt! =)
Jag blev förkyld redan efter några dagar i den där ACn men det hindrade inte mig från att njuta av semestern med skönaste gänget. Alla blev till slut sjuka av den, men Jennie blev värst, stackarn. Hon var sjuk hela sista veckan och kunde inte festa.
Akhila kom ner när jag hade några dagar kvar med sina kompisar, hann träffa henne lite iprincip varje dag. Hon fyllde år där så hon fick lite presenter av mig i form av en Absolut Apeach flaska och ett as sött shotsglas. Haha. Toppen!
Jobbigast var när vi hade våran sista dag där. Grabbarna skulle åka kl 9.30 med bussen så det blev att gå upp och säga hejdå till dom och ALLA andra vi hade träffat där, självklart var vi tjejer dom enda kvar. Snacka om tomt det blev! Den känslan var inte okej.
Söder, jag vet att jag är feg men vad ska jag göra!? Haha, jag är tyvärr inte som dig fast jag skulle önska ibland att jag hade en gnutta av ditt mod och charm =)
När vi sagt hejdå till alla grabbarna, gick vi upp med tunga steg och skulle sova iallafall en timme för att sedan plocka det sista och packa ihop för utcheckning. Jag kunde inte sova pga min hosta så jag gick upp och städade och packade klart. Väckte de andra och sedan gick jag till supermarket och köpte frukost och lite alkohol för att ha med mig hem. Det var jätte jobbigt. Nu visste man att man skulle hem på riktigt.
Kommer upp och vi alla känner att det är hur tomt som helst. Glider ner och checkar ut och lägger oss vid poolen iprincip hela dagen. Vi bara gick och väntade på att grabbarna skulle komma ner en efter en, men det gjorde dom inte. Vi tyckte vi hörde både Söders, Jimmy Ö´s och Eddies röst men det var ju knappast dom.
Vi la oss och vilade på solstolarna, för att sedan gå och duscha och göra oss i ordning för att göra sista shoppingrundan. Jobbigt att inte ha ett hotellrum!
När allt var klart och det var ca 2 timmar kvar innan avfärd med busstransfern så kommer Akhila med sina kompisar Jonas och Ellinor för att äta middag med oss på vårat hotell. Super mysigt, dock den tidigaste middagen vi ätit under heeela semestern, runt 19 åt vi. Annars brukar vi äta vid 22-23 tiden. Haha. När allt var klart så var det bara att invänta bussen.
Väl sittandes på bussen känner vi nog alla att det är ganska skönt att komma hem. Dagen gick hur fort som helst precis som alla andra dagar i paradiset!
Efter 45 min på bussen är vi framme i Larnaka och flygplatsen. Vi ser massor av nya turister som kommer och ska gå mot bussarna då inser jag och säger "För prick två veckor sedan exakt samma tid gick vi också sådär.." Vi bara skrattar och säger att dom är nog lika förväntansfulla som va vi var då och vi kan inget annat än att tycka att den här resan var bäst!
Planet hem var ca 1 timme försenat men dom körde in tiden så att vi bara blev 20 min försenade. Åkte igenom åskoväder, ingen rolig historia men vi kom iallafall hem. Så vid 5 tiden igår morse var man hemma. Skönt att få sova i sin egna säng!
Men jag kan inget annat säga än att jag längtar tillbaka huuuur mycket som helst!
Interna kommentarer:
Jag är nööjd
Ääh lägg av
Stick i vääg
Pupurre säsärre (haha staaaaavning!?!)
va är det för jävla fittor man åker med
kräm

Säkert många fler som jag inte kommer på just nu. Haha. Men kul är det iallafall.
Bilder kommer inom kort. Jag har inte ens fått med hälften av allt som hände eller man upplevde men det är så svårt. Haha. Saknar ayia napa massor. =) Gör gärna om detta!

hjärta ayia napa & melpo antia...


Kommentarer
Postat av: Jennie

a-jag är nöööjd
j-ähh lägg av!;)
slutade med pencilin,läkarintyg o en sjuk jennie men annars hade hon oxå kul:D hon hade dock velat festa MKT mera än hon gjorde man vad ska man göra??=)

2007-08-08 @ 17:30:35
Postat av: Angelique

haha jaa jag menar det, jag är nööjd :D bästa bästa bästa, vart ska vi härnäst? :D

2007-08-09 @ 01:51:01
Postat av: Rooosie

Jag saknar skiten som faan! Jobbigt att vara hemma nu tycker jag, saknar alla grabbar! =(

2007-08-09 @ 14:52:49
Postat av: Jessica

VAR ÄR BILDERNA ANGELIQUE???? :D
väntar o väntar... haha

Postat av: Angelique

Rosie rose: Jaaa samma häär! Ge mig ayia napa!!! :(
Jessica: Det är på G vettu :D haha

2007-08-09 @ 15:49:37
Postat av: Maria

åååh ja vill åka nu! fast det är förstås inte långt kvar :)

2007-08-09 @ 16:46:27
URL: http://miaballerina.blogspot.com
Postat av: Angelique

Du kommer ha så sjukt roligt maria! :D jag vill åka med dig hahaha :P

2007-08-09 @ 20:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback