Vill flytta.

Diskussionen med mamma om att flytta till ett super fint hus jag hittat gick inte riktigt enligt planerna. Hon satte sig på tvären, men kollade iaf på bilderna på huset. Jag hade bott i guldläge, granne med Sailormoon och J =) Kan det bli bättre? Nää jag tror faktiskt inte det.
Mamma verkade intresserad först och sen kom klorna! "Nej jag trivs här, jag vill inte flytta. Och du är 18år och pluggar kanske några år till säger vi och sen flyttar du då har vi ytterligare ett rum över vad ska vi då göra? Vi behöver inte ett sånt stort hus då heller." Suck.. Kan hon inte lyssna på mig? =)
Hon sa något riktigt intressant under diskussionen, "Skaffa dig ett jobb och köp dig ett sånt hus då om du vill flytta" Jaa det ska fan göra! Precis vad jag håller på med ju! =D Perfekt.
Sen tog hon upp det också, "Jaa tänk om vi hade flyttat till Sundsvall då hade du inte haft dom här bekymren alls" Mitt svar löd "Nää men då hade jag varit en rå-mobbad norrlänning som hade haft moggis kompisar för i det där området finns det noll att göra och noll personer som är normala" Mamma skrattade självklart åt mig men vaddå? Okej det hade varit trevligt att bo granne med min farmor med också det enda positiva. Bo på ett berg i Sundsvall en bra bit från stan med moggisgrannar. Tack men nej tack.
Så sa hon också "Men tror du inte att det finns coola gäng där också?" Jag: "Alltså jag är ju faktiskt inte så jätte cool här heller men alltså, där.. Det finns säkert massa coola gäng där men alltså runt omkring där man bor lilla mamma!"
Sen var det slut diskuterat. Nu ska vi på träning. Usch har noll motivation, ska dock inte vara med mer än på gym men iaf kommer ändå få behöva stanna till 22 säkert...

I don´t feel like dancing...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback