överraskningsmiddag.

Igår blev Emma minst sagt överraskad. Jag och Jennie hade planerat in en överraskningsmiddag till henne för att hon fyller år nästa vecka. Men det var ju självklart inte vilken middag som helst utan på mitt jobb Wallmans salonger. 4 rättersmiddag plus dricka bjöd vi henne på. Och det blev en kväll vi sent kommer glömma!
Börjar med att hon jobbade över och jag och Jennie hade gjort oss i ordning och hällt upp varsitt glas rosé. Emma trodde att vi skulle gå på bio eller något stilla och äta hos oss med Jennie. Men när Emma kliver in genom dörren står jag och Jennie tokklara för en hel kväll. Om hon blev chockad? Eh ja. Hon får bråttom och duschar och gör sig i ordning.
Vi åker ner till Jernbanetorget och därifrån fick hon alltså ögonbindel samt lyssna på sin ipod för att hon inte skulle veta vart vi var påväg. Man kan säga att vi fick många som skrattade gott åt oss när vi kom gående med en halvt skrikande Emma om vilken låt hon lyssnade på.
Av med ögonbindeln strax innan entrén och hon blir hur glad som helst! Så vi kommer in i foajén och dricker ett glas cava innan vi får gå in och sätta oss.
Det kändes jätte konstigt att vara gäst när man är van vid att alltid vara på plats som arbetare. Kvällen fortsätter med massa glas vin, cava och cider. En ruggigt bra show och härlig service! Det var kul att få se allt i sin helhet faktiskt. Och Emma blev verkligen överraskad och tyckte att det var den bästa födelsedagspresenten hon fått.
Så jag tror att vårat mission lyckades. Men ett tips, migrän går inte över när man dricker. Jag har provat.

Dagens musik; Black eyed peas - I gotta feeling



så kom hit till mina nätter, karuseller och paljetter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback